Takk til dere bloggere som pusser opp toppløse

Om du er litt inne i bloggverden så kan du ikke ha unngått å få med deg Anna Rasmussen aka Mamma til Michelles noe underlige innlegg hvor hun dokumenterer at hun pusser opp i bar overkropp. Med puppene helt i det fri der altså. Og i tillegg med trang bukse. Begge deler virker sånn passe unaturlig for meg, men så har jeg ikke kroppen til Anna heller. Og jammen var det flaks at hennes kjære Jan i et ubevoktet øyeblikk fant frem kamera så hele verden kunne få se hvor naturlig dette er før hun kledde på seg. Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor hun brydde seg med å ta på en T-skjorte etter dette bildet ble tatt, siden det jo er helt naturlig å pusse opp med puppene dinglende. Og med tanke på den trange buksen så hadde det kanskje vært like greit å kaste den også. Gå all out. Puss opp kliss naken! Slipper i alle fall å grise til og ødelegge klærne.

Motivet bak dette innlegget har jeg ikke helt fått tak i. At kvinner kan gjøre alt som menn kan? Å skape debatt om forskjellsbehandlingen av toppløse menn og toppløse kvinner? Å provosere? Eller rett og slett generere klikk og penger i kassa? All PR er som kjent god PR.

I etterkant har flere kjente bloggere og komikere fulgt opp med hvor naturlig det er både å pusse opp og gjøre andre hverdagslige sysler uten en tråd på toppen. Fint det! Kropp er topp!

Jeg henger tydeligvis ikke helt med, for med unntak av på badet, soverommet eller i gangen mellom disse to rommene er klær alltid på. Som oftest den behagelige mammauniformen innenfor husets fire vegger. Er jeg ekstra vill og gal lar jeg puppene dingle bh-løse under T-skjorta, men det skjer ikke ofte altså. Har sikkert noe med at de uten bh befinner seg sånn ca. på magen å gjøre.

Hvis du som leser dette håpte trodde jeg skulle hive meg på denne toppløstrenden, må jeg nok skuffe deg. Og det skal du være veldig glad for! Men jeg har noen ganger følt at jeg har vist litt for mye i innleggene mine. Som her og her. Dette er innlegg jeg har brukt lang tid med å vurdere frem og tilbake før jeg har trykt publiser. Spesielt etter at jeg ble litt mindre anonym. Ikke minst med tanke på at jeg har barn som går på skole og i barnehage (det er vel kanskje den eneste likheten mellom Anna og meg). Trenger barna mine å få høre fra klassekamerater at de har sett mammaen deres toppløs på nett? Trenger noen egentlig å se meg toppløs på nett, eller noen andre plasser for den saks skyld? Det finnes mer enn nok annet å få mareritt av.

Etter å ha sett Annas og diverse andres dinglende pupper er jo mine bilder slett ikke så ille lenger. Og det setter jeg virkelig pris på!

Så tusen takk for at du satte i gang denne nye trenden, Anna!

Sånn ser det ut når gamla pusser opp – nå sannsynligvis med skadet rygg etter den voldsomme svaien..

 

#oppussing #hverdagsliv #fotokjerring #meninger

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg