Skal vi ta følge?

Blogglivet er definitivt i forandring. Stor forandring. Om det er til det bedre er jeg noe usikker på. For de større bloggerne – sannsynligvis. For oss mindre hobbybloggerne – vel, det gjenstår å se.

Jeg sitter fortsatt her og river meg i håret, og det begynner å bli en god del hårløse flekker der oppå toppen. Men jeg har heldigvis plukket opp noen små tips fra like frustrerte medbloggere der ute. Nå vet jeg for eksempel hvorfor alle bildene på bloggen ser så rare ut om man leser via PC og ikke mobil. Jeg vet også at jeg, for at det skal se bedre ut, må gå gjennom hvert enkelt innlegg og legge inn alle bilder på nytt. Det blir en del.. Akkurat nå satser jeg på at folk flest leser via mobil, så får jeg oppdatere bilder i gamle innlegg sånn litt etter litt.

Jeg har også funnet en løsning på noe mange bloggere reagerer på. Og dette blir da selvfølgelig et tips og en oppfordring mest rettet til andre som blogger, men om du er ivrig bloggleser så er det kanskje ikke så dumt å registrere seg på Bloglovin’ og samle alle blogger du følger der inne. Nå er ikke dette et tips jeg har kommet på helt av meg selv altså. Jeg har sett flere andre oppfordre sine bloggfølgere til å gjøre dette. For en ting som har vært fint på den gamle bloggplattformen er at man har kunnet følge og bli fulgt av andre som blogger, og dermed alltid være oppdatert på nyeste innlegg hos sine favoritter. Den funksjonen er dessverre borte nå. Og det er altså her Bloglovin’ kan komme inn som en erstatning. Som den teknologiguruen jeg er så har jeg lenge hatt en bruker der inne, men jeg har ikke klart å følge andre enn meg selv. Og det er vel egentlig litt unødvendig!?! Men etter tips fra andre har jeg nå satt meg ned og prøvd å sette meg litt mer inn i dette, og har begynt prossessen med å følge bloggere jeg har fulgt her inne. Det blir ikke helt som før, og gudene vet at jeg ikke liker sånne tungvinte forandringer, men det er et alternativ.

Følg meg gjerne på Bloglovin’, og har du en blogg som jeg har fulgt tidligere eller som jeg burde følge, legg gjerne igjen en kommentar her, så skal jeg finne deg der!

Nå skal jeg rett og slett la blogg være blogg for en stund, og heller forhåpentligvis dra avgårde og gjøre noe skummelt, men gøy og spennende. Mye skumlere og mye mer spennende, og ikke minst mye morsommere enn ny bloggplattform. Og siden jeg har funnet ut at dette er enda en sånn ting man må gjøre for å være en suksessfull blogger, så sier jeg A men ikke B her. Resten av alfabetet får heller muligens følge senere.

Men før jeg lar håret og hårbunnen få litt fred må jeg selvfølgelig teste ut om jeg nå har skjønt hvordan man legger ut bilder som er litt større enn passbilder.

Jeg har kanskje brukt ti ganger så lang tid som vanlig på dette innlegget, er uten tvil både frustrert og forvirret, og håret er definitivt bittelitt tynnere, men gapesmilet og filteret er i alle fall på plass!

Vi blogges – forhåpentligvis..

Hilsen Bambi på glattisen

Follow my blog with Bloglovin

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg