Jeg følte meg bra

2020 har startet litt trått. Men i går følte jeg endelig at jeg var inne på rett spor igjen. Jeg tøffet frem gjennom dagen med sykt barn hjemme og en litt ekstra grundig husvask. Jeg kjente at kroppen var glad for at jeg har holdt meg unna det store sukkerinntaket de siste dagene, og at hodet begynte å gjøre seg ferdig med jula (som noe motvillig er pakket bort) og se fremover. Jeg gikk fra å være sånn passe sløv til å bli en effektiv slankegudinne. Eller en superkvinne om du vil. Og da søtsuget meldte seg utpå kvelden, tok jeg heller noen tynne knekkebrød enn en stor sjokolade. Nå hjalp ikke disse knekkebrødene noe særlig på det akutte søtsuget, så jeg avsluttet det hele med et eple. Det skulle jeg ikke ha gjort. For der jeg noen minutter tidligere hadde nevnt til mannen at jeg følte meg litt mindre oppblåst i ansiktet, este det plutselig opp som en ballong.

Samtidig ble halsen tørr og tett, og det ble vanskelig å svelge. Øynene begynte å klø, og det ble ikke bedre da jeg gned i dem etter å ha holdt eplet i hendene. Er det mulig å være så dum da?

Jeg har vært borti dette en gang før, med en fersken i USA. Men denne gangen var reaksjonen enda sterkere. Jeg har jo selvfølgelig også spist eple mange ganger før uten å reagere på det. Nå var altså planen å bruke akkurat epler til å dempe søtsug i en litt bedre og sunnere livsstil. Takk skal du ha, der røyk den! Jeg tør jo ikke å ta i et eple etter denne opplevelsen.

Det verste ga seg heldigvis med inntak av allergimedisin som vi hadde liggende. Jeg ser heldigvis ikke (fullt så mye) ut som et monster lenger, men sliter mer med trøtthet, kvalme og svimmelhet etter å ha inntatt litt for mange små, rosa piller. Øynene derimot, er fortsatt ikke helt gode. Det ene er litt ekstra hovent og har en mistenkelig kul under seg. Det ser nesten ut som om jeg har vært på fylla og samtidig blitt banket opp. Moro det når man skal være med å stelle istand til nyttårsfest for bygdas syvendeklassinger. Som om ikke jentungen var flau nok over moren sin fra før, si.. Jeg har prøvd å kamuflere det så godt jeg kan, men jeg er dessverre ingen tryllekunstner. Så til dere som måtte treffe meg i dag; det er ingen grunn til bekymring eller i verste fall bekymringsmeldinger til høyere instanser. Jeg har bare spist et eple!

Neste gang tar jeg kanskje en sjokolade isteden..

 

2 kommentarer
    1. HEI😄 -og GODT nytt år💃💥 Fikk ikke skrevet til deg før jul -livet skjedde…men vit at jeg tenkte på deg,og at jeg leser alt! Godt julen ble ganske grei -så spes fint å lese -og vite at du gjorde det du kunne,for å kose deg,og ikke minst hele fam/barna -pyntet tidlig osv -enig det er koselig,spes ute,FORTSATT fint,jo mørkt enda så!!! Så fint å se pynten på juletreet -til minne om faren din -og nå Megan -god-vondt😍 Så var de litt med de og😙 DEET følte jeg på denne julen -at div som ei er her lengre -de er/var likevel med,i arve-objekt og ikke minst minner -vi delte mye av dette julen som var,veldig godt❤ Ikke minst så spes,god-vondt å høre/se noen av oss gjøre/si likt som noen som er “reist!” Veldig annerledes ift Megan’din dette da -men hun er jo alltid med dere hun også -på hyllen med de andre barna også osv,F.EKS😃✔💛
      Gratulerer med prinsene deres sine bursdager👑🎉🎶
      Håper 2020 har mye bra på lager!
      Forstår godt få unna 2019 for deg -og nok mannen din også💔!
      I Bergen høljer det ned -gjort siden starten på des +vind -LEI.no -måtte det snart snu🙏 Ønsker alt det beste for deg og gjengen din dette året her👊
      Gode klemmer fra Ann Kristine😘😘😘

      1. Så koselig å høre fra deg! Ja, livet skjer stadig vekk, og bloggskriving/kommentering er ikke alltid pri en. Godt nytt år til deg også, måtte 2020 bli et fint år! Jeg synes i alle fall det er et fint tall sånn på papiret.😉 Klemmer fra det litt mindre våte Østlandet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg