Du grønne, glitrende..

Juleferien er godt i gang, og mannens nye kjærlighet (bilen altså) brakte oss og et bagasjerom stappfullt av gaver trygt og godt alle milene fra Østlandet til Sunnmøre før helga. Siden min høstferie endte i Texas, har jeg ikke vært her oppe siden påske, så nå gjorde det skikkelig godt med litt sunnmørsluft i lungene igjen. Nå skal jula virkelig nytes her!

Dog er det en ting jeg savner hjemmefra. OK, kanskje to (tre om du regner med hvert sitt rom til barna). Jeg savner det myke jule-sengetøyet vårt, og jeg savner juletreet vårt.

Jo visst har mamma slått på stortromma og kjøpt sitt helt eget plastikktre i år. Men det er likevel ikke treet med det rare i. Det er ikke fullt av minner som treet vårt hjemme. Det gir ikke den samme, gode følelsen som når jeg titter bort på vårt tre. Jeg er så glad for at jeg valgte å sette opp treet med det rare i tidlig også i år. Jeg blir jo ikke lei av det, og jeg elsker den gode følelsen det gir meg. Det blir definitivt en tradisjon!

Jeg viste frem noen av mine favoritter på treet i fjor, men jeg har likevel lyst å dele noen i år også. Noe er nytt, noe er kanskje repeat, men jeg har sikkert fått noen nye lesere siden julen i fjor.

Space-nissen er alltid en favoritt.

For ikke å snakke om rodeo-nissen!

Mikke måtte selvfølgelig være med hjem fra Disneyland i sommer.

Og Lynet! Hva er vel et juletre uten Lynet McQueen?

En annen av årets nyervervelser er denne søte, lille tingen.

Cable car og San Francisco går jo hånd i hånd.

Hollywood-skiltet tårner høyt mot toppen av treet vårt i år. Litt glam må man jo ha! Prøv å overse den store Supermann-logoen. Det er mannens verk..

En annen favoritt fra bæreposen med minner som ble med oss hjem etter årets sommerferie er denne kulen med sand fra fantastiske White Sands. En av de kuleste plassene jeg har vært, og jeg måtte bare ha med en bitteliten bit hjem!

Denne var også med hjem i sommer. En gave fra våre venner i Dallas PD. Ikke så spesiell kanskje, men full av hjertevarme.

Jeg kunne vist frem enda noen flere nye ferieminner fra treet, men for at det ikke skal bli alt for mye stopper jeg med denne. Etter et 21 år langt kjærlighetsforhold til øyparadiset mitt i Texas, Galveston, kom jeg omsider hjem med en glorete julepalme derfra. Med lys som skifter farge!

Texas er selvfølgelig sterkt til stede på treet vårt, med cowboyboots, cowboyskjorter og diverse andre Texas-relaterte ting. Men mine desiderte Texas-favoritter må være disse to.

Av andre reiserelaterte favoritter er denne fra det hvite hus..

Og denne som er full av minner fra tiden min i Myrtle Beach, South Carolina.

Og så har vi selvfølgelig minnene fra de største begivenhetene i familien vår. Dyrebar julepynt, i alle fall fulle av affeksjonsverdi.

Vi har selvfølgelig også noe hjemmelaget pynt, og der tror jeg minstemanns hånd på ei kule er favoritten.

Selvfølgelig har vi en del engler og diverse som minner oss om de små vi har mistet. Sånne ting som gjør godt for hjertet.

Nytt av året er desverre litt pynt til minne om pappa. Sannsynligvis årets mest betydningsfulle pynt.

Vondt men godt på samme tid..

Jeg avslutter dette favorittdrysset med en liten intern morsomhet mellom stemoren min og meg. Jeg lo godt da hun ga meg denne i sommer.

Historien bak denne julekulen finner dere her.

Om jeg ikke rekker innom her igjen før julen ringer inn, så ønsker jeg med dette alle dere der ute en riktig god og fredfull jul. Jeg håper du er akkurat der du trives aller best sammen med dem som betyr aller mest!

2 kommentarer
      1. Tusen takk! Dette er bare en liten brøkdel, det finnes mye annet rart i treet vårt. Alt med spesielle minner fra øyeblikk og plasser. Og akkurat derfor elsker jeg treet med det rare i! Ikke like stilfullt som de årene jeg manisk pyntet med tema, rødt og gull eller blått og sølv, men fullt av betydning! God jul til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg