Luke 19 – treet med det rare i

Vi har fått førjulsbesøk. Ubudent og ytterst uvelkomment førjulsbesøk. Mr. Forkjølelse har nemlig inntatt minsten og meg. Typisk! Nå har jeg heldigvis etterhvert lang erfaring med sykdom på ubeleilige tidspunkt, så jeg var forberedt. Dette var grunnen til at jeg stresset så fælt med å bli ferdig med alt annet enn julevasken i går. Det ante meg at dette kom. Så nå kan jeg roe ned og slippe å tenke alt for stressende tanker i visshet om at det bare er litt mathandling som står igjen utenfor husets fire vegger. Så i dag lar jeg alt annet fare og tilbringer dagen i sofaen med ham som har sin siste dag som treåring, i håp om at han er frisk nok til å feire bursdagen sin i barnehagen i morgen. Bare dritt at jeg gikk glipp av eldstemanns juleavslutning og måtte utsette et møte som jeg var klar til å bli ferdig med.

Siden dagen tilbringes med utsikt mot juletreet, tenkte jeg at dette var et fint tidspunkt å introdusere dere for litt av raritetene i “treet med det rare i”. Noe har dere sett før, men det er fortsatt mye rart på dette treet. Og ikke minst, mange fine minner.

Texas er selvfølgelig behørig representert på treet vårt. Deler av hjertene våre ligger jo der.

Og hvem har ikke en space-nisse i treet sitt?

Vi har minner fra fine ferier, her representert av Disney Cruise Line og den karibiske Disney-øya Castaway Cay.

Og når man er inne på Disney så har vi jo også denne fine tingen fra Disney World, med fyrverkeri og musikken til “When you wish upon a star”. Minstemanns favoritt, den trykkes på flere ganger om dagen..

Og så har vi selvfølgelig nøkkelen til Disney Store i Dallas..

Vi har også, takket være min amerikanske stemor, minner fra alle de viktigste begivenhetene i familien vår.

Vår første jul som gifte der altså.

Og julen vi ventet på vår førstefødte. Den årvåkne vil se at vi tok babylaging først og bryllup etterpå..

Eldstemanns første jul i 2006.

Og snuppas første jul i 2007. En skje i juletreet er vel helt normalt?

Minstemanns første jul, helt nyfødt i 2013, er selvfølgelig også behørig representert i treet vårt.

Det samme er selvfølgelig de barna som ikke fikk komme til oss. Dette er pynt med mye mening bak.

Denne er min favoritt, og betyr enormt mye for meg.

Supermann har også fått sin plass i treet, trumfet gjennom av mannen..

Til sammen utgjør altså dette og veldig mye annet “treet med det rare i”. Lite stil, men mye moro og minner.

#advent #jul #julekalender #bloggkalender #juletre #juletrepynt #treetmeddetrarei

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg