Dette satt langt inne

Etter en lang og deilig juleferie er hverdagen over oss igjen. Jula er ryddet bort og stua føles litt kald og tom. Det eneste som gjenstår er en del pepperkaker som må spises opp. Jobber innimellom iherdig med akkurat det. Blir absolutt mindre svinn i år, men det skyldes forhåpentligvis at jeg bakte mindre og har gitt bort en del. Om ikke så frykter jeg alvorlig for bunadskroppen.

Jeg satte meg jo et mål på sensommeren i fjor, at til 17. mai skulle bunaden passe. Jeg er faktisk litt imponert over meg selv, for jeg har vært veldig standhaftig både med kosthold og trening siden målet ble satt. Bunaden passer fortsatt ikke, men jeg har sakte, men sikkert gått nedover i vekt. Nesten 10 kilo ble det før julen kom, selv om det kanskje ikke ser sånn ut. Formen har blitt bedre, kroppen er fastere og med det har også selvfølelsen økt litt. Jeg har til og med fornyet garderoben min for første gang på lenge. Det var deilig det, å prøve litt nytt, være litt mer vågal!

I juleferien skled den sunne livsstilen derimot litt ut. Ikke et uvanlig fenomen det akkurat. Jeg tillot meg selv å kose meg, ikke tenke så mye på hva jeg spiste. Fråtse har jeg ikke gjort, men det daglige kaloriinntaket gikk nok betydelig opp. I tillegg ble det dårlig med trening, bare noen turer til fotballbanen for å holde jentungen med selskap. Planen var å starte opp igjen med trening da vi kom hjem fra juleferie, men så var det så deilig å kose seg litt ekstra hjemme også. Bare slappe av. Dermed har treningen blitt skjøvet foran meg dag etter dag, og først da skolen startet opp igjen på tirsdag og barna var tilbake i hverdagen klarte jeg å ta meg sammen. Det satt så fryktelig langt inne, men samtidig føltes det godt å få ut fingeren og trene ordentlig igjen. Nå er jeg forhåpentligvis tilbake på rett kjøl. Resten av denne måneden må jeg bare kjøre på og kvitte meg med julekiloene som jeg er sikker på har festet seg godt til kroppen min. Vekta tør jeg ikke sjekke på en liten stund..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg