Ut på tur, nesten ikke sur

For en nydelig søndag det har vært! Da vi omsider fikk med oss alle tre barna ut i alle fall. Det er ikke alltid (les: stort sett aldri) alle har lyst å gjøre det samme. Men etter et spedt forsøk på å la barna gå på ski i går, med tidsnød i forhold til en bursdag og en del stygge blikk for at mannen og jeg gikk ved siden av de flotte, preppa løypene i nabolaget, var planen i dag en kombinert ski/aketur i Frognerparken. Litt mer avslappet og blottet for irriterte skifantaster. Minstemann har nemlig «vinterdag» i barnehagen kommende uke, og da trengte han litt mer trening med planker på beina. Jeg så for meg grining og mer tid liggende i snøen enn gående oppå, men bildet over er ytterst misvisende. For lite visste jeg om at yngstemann rett og slett er et naturtalent på ski. Har ikke det fra meg gitt..

Med god hjelp fra tålmodige storesøsken suste han gjennom løypene som en gud, uten et gram sutring. Og i de slakke nedoverbakkene var det rett ned i ekstremt dyp hocke(y), typ rumpa to centimeter over bakken. Lille hjertet mitt!

Sånne dager med en viss grad av harmoni er balsam for sjelen altså!

Kun et eneste lite ramaskrik ble det på denne turen, da minsten stakk avgårde fordi han ikke klarte å bestemme seg for om han ville ake mer eller kjøpe cookie. Jeg fant ham sturende på denne grenen.

Løsningen ble rimelig grei. Ake en gang til, så cookie på minsten og kaffe på mor. Vips, så var alle fornøyde igjen!

Rent vårlig var det også. Bare minus 1 da vi var i parken. For første gang på lenge slapp jeg kalde tær og frossen kropp, og kunne egentlig vært ute mye lenger. Vurderte nesten å finne frem bikinien. Og sånt gjør jo noe med humøret.

Nå gjenstår bare litt lading før ny uke. Det er alltid nedtur å starte på nytt når mannen har hatt «langfri». Det vil si fire dager fri på rad. I morgen blir det ordentlig blåmandag. Heldigvis venter påsken som en gulrot ikke for langt i det fjerne. Under tre uker til en lang påskeferie sammen i min kjære hjemby nå. Da kan man tåle noen hverdager og noen natte- og helgevakter før det!

#helg #vinter #snø #ski #hverdagsliv #familie #barn #idyll #gylneøyeblikk

2 kommentarer
    1. Neimen så moro det må ha vært =) Kan ikke noe med det ski styret jeg, men veldig moro å se at andre mestrer kunsten =)) Så ut som en veldig fin dag, håper kvelden er like god

    2. Jernbanefrua..: Tror ikke jeg har hatt ski på beina siden ungdomsskolen, og har ingen umiddelbare planer om det heller (selv om gubben begynner å ymte frempå om skikjøp til meg også). Men barna må jo få utfolde seg. Og det er gøy å se på dem! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg