Siste dagen

Tida går alltid så alt for fort, mest av alt når vi er i min kjære hjemby. Nå er plutselig siste dagen for denne gang her, og jeg kjenner det som en klump i magen og en klo om hjertet. I morgen går ferden atter en gang østover, og jeg må vente helt til påske før jeg kommer tilbake hit hvor hjertet hører til. Akkurat nå føles det uendelig lenge ut.

Aller helst vil jeg klore meg fast her. Bli igjen. I alle fall litt til. Men livet og hverdagen venter der østpå. Og jeg må henge med..

Høstferien ble ikke helt som planlagt. For selvfølgelig ble det mer sykdom. Nesten 3 dager forsvant i gutter med feber og hjemmesitting. Selvfølgelig også de beste dagene værmessig. Det måtte jo skje. Flaks er et ukjent fenomen i familien vår. Eller, det kunne jo vært mye verre. Tre dager er tross alt ikke all verden, men der og da føles det sånn. Vi rakk ikke alt denne gangen heller, men fikk i alle fall nyte den vakre byen min litt. Og vi fikk tid sammen med flere nære og kjære, ikke dårlig bare det.

Nå gjelder det bare å snuse inn så mye frisk, deilig sunnmørsluft som mulig. Nok til å leve på de neste fem og en halv månedene. Måtte den tiden gå like fort som tiden her oppe..

#høstferie #byenmin #ålesund

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg