Våte morgener og late dager

Late feriedager nytes altså fortsatt, og skriving nedprioriteres og erstattes av fullstendig slaraffenliv. Vi har kommet inn i en slags rutine der jeg hver morgen er først oppe og ute i bassenget. Stemoren min mener man kan stille klokka etter meg, hun vet nøyaktig når jeg kommer tuslende ut fra soverommet på vei til morgenbadet. Det er herlig å få noen svømmerunder og litt tid flytende i stillhet for seg selv før ungene kommer plaskende uti og bryter roen.

Vi holder oss i vannet et par timer før vi starter dagen ordentlig og kommer oss ut av huset. Og uten store planer vet vi aldri helt hva dagen bringer eller hvor den tar oss.

Vi var innom the Sixth Floor Museum i forrige uke. Dette er den bygningen John F. Kennedy ble skutt fra, som altså har blitt gjort om til et museum mest om hendelsene rundt denne dagen, men også litt generelt om JFK. Jeg var der en gang for årevis siden, men husket lite fra den gangen. Og nå var også de to eldste i stand til å få noe ut av dette, så da var det en grei ting å gjøre – unna den stekende solen. Dessuten så vi jo graven hans i Arlington, så det var også litt naturlig å få med seg plassen han ble drept. Og alle syntes dette var interessant, kanskje bortsett fra treåringen. Men han likte filmene de viste da..

Dette bildet er tatt fra vinduet rett over der skuddene ble avfyrt, og man kan se kryssene i bakken der skuddene traff. Det lengst borte var det som drepte JFK.

Som nevnt i forrige, korte innlegg har vi hatt noen ekstremt varme dager her. Likevel ligger temperaturene faktisk under normalen.

Sånn helt ærlig, jeg liker varmen jeg.. Folk flest gjør det ikke, og resten av familien løper fra skygge til skygge. Jeg ble nok herdet under tiden min i Houston, da jeg gjerne lå ute på solsengen i 40 grader mens andre peste under aircondition og vifter og mente jeg var sprø. Og det var/er jeg kanskje også. Jeg er ikke fullt så gal lenger, men jeg har ikke store problemer med varmen. Ja, jeg blir svett og innimellom litt lei. Og ja, det er deilig når det kommer en thunderstorm og senker temperaturen for en liten stund. Men jeg nyter varmen også.

Så selv på de varmeste dagene har jeg klart å få med meg skyggejegerne mine på ting som veggmalerijakt isteden. Dallas er full av morsomme og kule vegger. Jeg har bare dessverre ikke tatt så mange bilder av dem med mobilen.

Ellers har det blitt noen runder på outlets og kjøpesenter. Alt for mye å velge i der..

Så selv om vi ikke har hatt de store opplevelsene den siste uken, gjør vi og opplever vi noe hver dag kombinert med avslapping. Som jeg har sagt før, vi er på en måte hjemme. Vi har våre plasser vi liker å handle og spise. Og vi oppdager også stadig noe nytt. Dallas står ikke stille. Og vi simpelthen elsker denne byen!

#sommer #ferie #reise #usa #texas #dallas #varme #latmannsliv

2 kommentarer
    1. Vi har det heldigvis ikke så varmt her borte i California, men late dager må jeg se langt etter. 😆 Christian og Elise nyter akkurat det da. Og det er det som er det viktigste. ✌️ Kos dere i varmen. 😊 Klem fra oss.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg