Vårfølelse?

Reklame | Bygghjemme

Altså. Dette begynner å bli latterlig! Vi nærmer oss halvveis ut i mai, en måned som i fjor var skikkelig fin. Jeg ser lengselsfullt tilbake i gamle bilder, mens jeg titter ut på det begredelige synet som nå møter meg utenfor vinduet. Pøsregn og 9 grader på gradestokken gjør at fyr på peisen innendørs frister mye mer enn kvalitetstid ute i de nye hagemøblene. Det ligner mye mer på høst enn vår.

Jeg som var så gira på å gjøre i stand “uterommet” enda litt mer. Få et nytt strøk beis på terrassen på forsiden. Legge ny bark, noe vi strengt tatt skulle ha gjort for sånn ca. 3 år siden. Plante litt i bedet og få fine, vårlige blomster i krukker – uten at de dør av frost i løpet av natten. Kanskje oppgradere enda litt mer på utemøbelfronten. Jeg som var så klar for late dager og varme kvelder i sofakroken der ute. Med en kaffekopp på dagen og et glass vin – nei vent: saft på kvelden.

Det er få plasser jeg nyter livet så mye som ute i kroken min. Vår, sommer og et stykke utover høsten, så finner du meg der. Den følelsen og roen jeg finner der ute er egentlig ganske magisk. Roen senker seg over meg når jeg forlater kaoset i stua og setter meg ute i den deilige, friske lufta. Det er rett og slett ren terapi for sjelen. Og det i mitt eget hjem. Kortreist sjelefred.

Skal jeg sitte der ute nå, må det bli under markisen med dunjakke på. Og det er det lite kos i. Så isteden blir det å stue vekk sofaputene så langt unna den regnvåte delen av terrassen som mulig. Skulle hatt en ny putekasse gitt, for den vi har er foreløpig full av gamle, slitte puter fra plastmøblene vi hadde før.

Så da sitter jeg her inne da. Småfrossen og gretten. Mens jeg titter ut på elendigheten.

Fortsetter dette vurderer jeg seriøst å gå til innkjøp av en terrassevarmer!

2 kommentarer
    1. 🙂 Go ahead and buy a heater and then you will not need it as it will get warm! Murphy law always turns everything around!! 😃😃😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg