Prøvesvar

Midt i torsdagsvasken kom beskjeden. Vi hadde fått svar på koronatesten. Endelig! Jeg samlet meg godt sammen før jeg logget inn på Helsenorge nok en gang.

Jeg har åpenbart kastet bort litt for mye tid på login og refresh på denne siden, hvem ante at man fikk beskjed på tekstmelding først? Nå fikk jeg i alle fall lønn for strevet!

Tre av oss fikk svar i første omgang, to kom litt senere. Alle like negative. Og plutselig fikk jeg puste igjen! Jeg gjorde ferdig husvasken ti kilo lettere før jeg feiret med å gå i dusjen og barbere både overgrodde legger og annet buskas. Vurderte til og med penkjole til den digitale utviklingssamtalen, men fant ut at det var litt i overkant. Eldstemann strøk umiddelbart på dør med gitaren på ryggen. I kveld blir det konsert! Mannen stakk også relativt fort av, først i butikken og så på jobb. Vips, var vi tilbake til normalen liksom. Jentungen må belage seg på et par dager til i karantene, men det tar hun lett når hun slipper ut i tide til å spille fotballkamp på søndag.

I dag skinner sola nesten som for å markere at en lang uke er over. Fredagsfølelsen har lagt seg. Huset er fullt av energi og liv (om man ser bort fra mannen som har vært på nattevakt). Det er glede og latter. Musikk og tildels falsk sang. Livet smiler igjen, i alle fall inntil videre. Jeg venter som vanlig på at neste skruball skal treffe meg midt i planeten. Men akkurat nå skal jeg nyte øyeblikket og friheten!

6 kommentarer

Siste innlegg