Pillehelvete

Det føles som om jeg har sprunget i full fart rett inn i en murvegg. Blitt tygd og spyttet ut igjen av et eller annet ekkelt vesen. Hodet er tungt som en bowlingkule og alt går litt treigt. Jeg føler til og med at jeg blunker i slow motion. Alt på grunn av en liten blå pille.

Jeg elsker våren. Når sola skinner og det begynner å bli litt varmere i lufta klarer jeg ikke å motstå fristelsen til å sitte ute i solveggen. Det ender gjerne med kløende nese, nysing og hovne, kløende øyne. Til tider føles det som jeg skal bli sprø. Jeg drypper, sprayer og putter i meg piller hver dag. Det hjelper litt sånn innimellom. Forskjellen i år er at nå som jeg har begynt å ta allergitabletter hver dag igjen, har jeg blitt så infernalsk trøtt og tung i kroppen. Føler meg nesten litt uvel og småsyk. Men jeg tror altså synderen er enten tablettene eller allergien i seg selv. All energi er som sugd ut av meg. Jeg liker det ikke! Og jeg er litt redd for at jeg skal føle meg sånn hele våren. Nå som livet smilte. Så bare pang! Takk for det, liksom!

Det passer helt fint med en helg med regn nå. Kanskje jeg får samlet meg sammen litt før sola kommer tilbake. Og kanskje resten av snøen som jeg har kranglet med i det siste forsvinner. Så kan jeg få på plass resten av utemøblene og suge i meg enda litt mer pollen når sola kommer tilbake..

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg