Nå har vi vaska golvet

Men vi har glemt å kjøpe ved..
Helt sant faktisk. Kun to innkjøp gjenstår før jul. En bursdagsgave til minsten og noen sekker ved. Ikke fordi vi nødvendigvis trenger det, men sånn for kosens skyld.

Jeg har virkelig aldri vært så i rute til jul før. Og det er så deilig!

50 julekortkonvolutter er adressert og slikket på, og har vel kanskje allerede ankommet hos de fleste på listen.

Papirkutt på tunga og tørre lepper. Like moro hvert år dette.. 

Baking er nesten ferdiggjort, bare noe enkelt småtteri igjen.

Det blir jo ikke jul uten en bråte pepperkaker og julemenn for eksempel. Ei heller uten glasur som sitter fast på kjøkkenbordet og nonstop utover hele gulvet.

Ei heller uten en mamma som lettere stresset må roe seg ned med et lite glass rødt foran juletreet etter timesvis på kjøkkenet.

Skål, det er snart jul!

Vi har tatt den tradisjonelle juleklippen. Ja, de av oss som har hår da..

Og vi har kjøpt og pakket inn alle julegaver! Dårlig blogger som jeg er glemte jeg å ta bilde av den seansen. Jeg fikk kun dokumentert et lite pust i bakken under shoppingen.

Var dessverre så sulten at jeg ikke klarte å vente med og ta den første biten.. Uprofesjonelt!

Vi har tent to lys..

Og vi har fått to nye familiemedlemmer i hagen.

Og jeg som aldri vinner noen ting, vant plutselig et helt brett julebrus i en lokal butikk!

Skal ikke stå på sukkerinntaket altså..

Vi har troppet opp i barnehagen alt for tidlig for vår smak og stått ute i det kalde morgenmørket mens små hvitkledde sang Lucia-sangen mer eller mindre entusiastisk (mest mindre, i alle fall for vår pode). Og så har vi kommet inn i varmen til gløgg og lussekatter sittende på små stoler ved lave bord i et lettere kaos av voksne og barn. Og jeg har kjent på vemodet over at dette var siste gangen for vår del. Men også takknemligheten for at vi fikk disse bonus-Luciafeiringene. Jeg trodde nemlig jeg opplevde det for siste gang i 2012. Så fikk vi likevel en ny runde med minstemann!

Og nå er vi altså nesten klare for juleferie og kosemodus. Vi skal bare feire en bursdag først. På lørdag inntas huset av en liten haug smågutter for et par timer. Og dagens husvask må sannsynligvis gjøres på nytt når et par timers kaos er over. Men det er greit. For minsten skal feires så det smeller fra tak til kjeller! Er det ikke det man sier da?

Men aller først skal mannen og jeg ut på et lite eventyr i morgen. Og det tror jeg blir skikkelig moro!

Glemte visst filter for anledningen, men gapet sier vel alt. Endelig er formkurven på vei oppover, jeg orker mer og livet smiler litt. Det er så deilig det!

4 kommentarer
    1. Helt herlig å lese =)) Hvert øyeblikk ferdig med alle julekortene sjøl også, men jeg bruker konvolutter med selvklebende lim og en teipbit til 😉 Håper du har finfine dager nå når alt er i rute, her også fyres det for kos i jula, 3m-3 ligger stablet utpå her <3

      1. Lurt å unngå den konvolutt-limen. I verste fall kan den bety kroken på døra, gjorde i alle fall det i en Seinfeld-episode.. 😉 Nyt fredagskvelden og helga, gode du!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg