Jula varer helt til påske

Hverdagen er på en måte over oss etter jule- og nyttårsfeiring, men likevel ikke helt. Barna har fortsatt fri fra skolen, så da ser jeg mitt snitt til å dra ut jula litt til. For selv om vi har hatt jul i stua siden starten av desember, og selv om jeg ser blogginnlegg etter blogginnlegg om hvor deilig det er å kaste ut jula, så er jeg på ingen måte verken lei eller klar. For syns skyld har jeg fjernet noen få nisser, men mesteparten av pynten står fortsatt fremme. For jeg koser meg virkelig med det. Jeg elsker å komme ned i stua om morgenen og møtes av et juletre som lyser i mørket. Lysene i vinduene gir meg en god følelse. Hadde det vært sosialt akseptabelt hadde jeg virkelig beholdt jula i stua frem til påske.

I gamle dager var det jo jul frem til 13. eller 20. dag, og heldigvis er vi ikke helt der enda. Innen den tid er jeg kanskje klar..

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg