Jeg innser mine begrensninger

Forrige uke skulle vi ha vennegruppe for førsteklassingen vår. Mitt lyse hode fikk da den fantastiske forestillingen om at det hadde vært kjempekoselig å lage litt julepynt sammen med disse 5/6-åringene. Ferden gikk til Panduro hvor jeg fant et snømann-sett beregnet for barn fra 5 år og oppover. Dette måtte da bli bra, selv for meg som aldri har vært god på sånne ting!

Sånn for sikkerhets skyld prøvde jentungen på 12 og undertegnede oss på en snømann hver kvelden før vennegruppen. Bare for å bekrefte at dette var lett som en plett. Det var det ikke! Ikke for henne som var 5 for ikke så alt for mange år siden, og definitivt ikke for meg som var 5 tilbake på 80-tallet. For det første var alle delene ekstremt små. Det burde for så vidt ikke være noe problem for små barnefingre. Men å lime delene sammen var en nesten uoverkommelig oppgave. Det er mulig at limen er barnevennlig, selv om bruksanvisningen sa at det kunne være vanskelig å få det av klærne. Hurtigtørkende og effektiv var den i alle fall ikke. Jeg vet ikke hvor mange ganger hodet datt av overkroppen. På snømannen altså. Dette var ikke noe for utålmodige sjeler, noe førsteklassinger ofte kan være. Syvendeklassinger og godt voksne også forøvrig. Jentungen og jeg ble mer og mer frustrerte. Hun ga til slutt opp og kastet hele greia. Jeg nektet å gi meg, men da jeg kom til armene droppet jeg lim og spiddet dem rett inn i siden på den stakkars, lille snømannen.

Det ble ingen julepynt på vennegruppen. De fikk fargelegge masker istedenfor. Juleverksted får andre ta seg av heretter!

Og spons fra Panduro kan jeg nok også se langt etter..

 

2 kommentarer
    1. Hahaha, du skal ha for forsøket! 😀 😉 Jeg hadde også store forhåpninger til Panduro sine julelageesker da mine jenter var små, men disse figurene var slett ikke lette å sette sammen. Det enkle er ofte det beste! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg