Jeg er for gammel for dette!

Du vet du er gammel når du ikke takler forandringer. I alle fall teknologiske sådanne. Ekstra frustrerende er det når disse forandringene påvirker evne (og nesten også lyst) til å blogge. For egentlig har jeg mye på hjertet. Men forandringer på bloggplattform forvirrer et stakkars kjerringhode. Plutselig er ingenting som før, og jeg må nesten starte helt på nytt. Og det midt i julestria! Ja, sånn helt ærlig, jeg julestrier ikke så mye altså. Jeg er ganske så ajour. Henger bare litt etter med baking. Må få litt mer lungekapasitet først. Og det håper jeg tablettene jeg fikk med meg fra høstens andre legebesøk (rutine for noen, mye for meg) kan få orden på ganske snart.

Avsporing der altså, akkurat som resten av livet akkurat nå. Akkurat nå skjønner jeg hvorfor den eldre generasjonen gjerne holder seg unna det meste som krever et snev av teknisk innsikt på det store, skumle internettet. Nye ting kan være skikkelig krevende. Og jeg er sikker på at 20-something meg hadde taklet dette på strak arm. Satt seg inn i alt det nye på 10 minutter. 40-something meg derimot, kommer nok til å trenge 10 dager. Eller uker. I verste fall måneder. Topplokket er ikke som før. Celler dør visst både her og der.

Så om det blir litt ekstra stille fra meg i tiden fremover, så er det ikke fordi jeg har blitt kidnappet av romvesener eller at jeg har stukket av med en steingammel mangemillionær med svakt hjerte og lever det gode liv med paraplydrinker på en eksotisk strand. Det er nok heller fordi jeg sitter foran PCen og river meg i håret. Tips til deg som lurer på hva du skal kjøpe til meg i julegave: parykk!

Gapesmilet er midlertidig erstattet av et lettere forvirret uttrykk. Eller et eller annet sånt. Forandringer og høy alder er ingenting å spøke med!

Forøvrig liker åpenbart ikke denne nye bloggplattformen trynet mitt heller, siden bildet plutselig ble redusert til et passbilde! Der forsvant nok en klase hår!!!

Jeg. Orker. Ikke.

14 kommentarer
      1. Definitivt ikke bare bare. Nå får jeg visst ikke til å svare på kommentarer heller nå. Værsågod bli gæren! Lykke til til deg også. Tror vi alle trenger det.. 😉

    1. hi hi ja nå fikk jeg meg en god latter,det var som jeg skulle ha skrevet det selv :=)men du har iallefall fått til å legge til et headerbilde :=) jeg fikk til et etter lang tid prøve og feile,når jeg så gikk inn på litt senere var bilde borte vekk,og det sier jeg,det var neimen ikke bare bare å huske hvordan en la til et bilde for ikke å snakke om hvordan en lagra det så det ikke forsvant igjen :=) har ikke sett etter ennå ,men håper header bilde mitt er der nå .Lykke til,jeg tar helg så får jeg se om jeg får til dette igjen over helgen,ha en fin helg da og lykke til,håper suporterane leser alle dei fortvilte innleggene ,så dei skjønner ka dei har gjort,dette er iallefall ikke til det bedre spør du meg

      1. Måtte inn og titte på bloggen din, og headerbildet ditt lyser fint mot meg. Applaus til deg! Du har klart noe jeg sannsynligvis ikke hadde klart. Mitt headerbilde ble nemlig med fra den gamle plattformen. Litt flaks skal man ha!
        Ha en fin helg – uten bloggkrøll!

    2. Sier 40+ du…jeg er over 50, med ekstra stor teknologisk fobi… Stakkars MEG!! Men du har jo klart header til og med du. Det har IKKE jeg… Men jeg fant ut hvordan bestille riktig størrelse på bildet. Jeg holdt på med julekalender jeg, da jeg ble tvangsflyttet hit. OG det er litt skummelt. Men i går hadde jeg HELT panikk..Litt mindre i dag… 😀

      1. Føler med deg!
        Headerbildet kan jeg nok ikke skryte på meg, det fulgte visst med fra den gamle bloggen. Jeg klarer knapt å svare på kommentarer her jeg. 😉
        Glad jeg ikke kjørte blogg-julekalender i år. Da hadde nok hodet eksplodert. All mulig sympati til deg fra meg. Håper vi alle finner ut av dette nye rimelig kjapt. Vi småbloggere får bare prøve å holde ut, holde sammen og kanskje hjelpe hverandre litt på veien.

    3. Jeg har en del ganger vært litt drittsekk i tankene mine når det kommer til det der med de eldre og teknologi, og tenkt at det kan da ikke være SÅ vanskelig å sette seg inn i enkelte ting. Altså, noen ting forstår jeg ganske godt, smartelefoner foreksempel. Mens andre ting som jeg ser at folk har klaget på og knyttet opp mot alder og sånt no, har fått meg til å rulle litt med øynene.

      Men akkurat når det kommer til overgangen til nye blogg.no. Ja så kan jeg forstå at flere er misfornøyd nå. Jeg publiserte nettopp et nytt innlegg inne på bloggen. For å si det sånn; det ble ikke publisert før det hadde gått en stund. Måtte trykke på Publiseringsknappen ihvertfall tre ganger før innlegget faktisk ble publisert. Og litt det samme opplever jeg nå også når det kommer til å legge igjen kommentarer hos folk, bare at da får jeg gjerne opp en feilmelding om at jeg bør prøve igjen litt senere.. Det går gjerne etter 2-3 forsøk det også, men greia er: Okei, akkurat når det kommer til kommentarer så kunne det være litt trøbbel på gamle blogg.no også.. Men jeg har ALDRI opplevd slike utfordringer med å faktisk få publisert innleggene mine før xD

      Så du er absolutt ikke alene om å se litt forskjellige rare farver inne i ryggrad og sjel akkurat nå. Men jeg håper du ikke gir helt opp med det første likevel. Bloggnorge trenger deg!! <3

      1. Jeg er glad jeg ikke er den eneste som er forvirret. Og som kanskje har himlet med øynene over eldre og teknologi. Føler jeg møter meg selv i døra nå.. 😉
        Skal ikke gi opp helt enda. Håper vi alle klarer å omstille oss rimelig raskt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg