Hvilepuls

Jeg vet ikke helt hva som skjedde med denne uken. Det var mandag og skolestart etter vinterferien, og plutselig er det fredag. Knips og vips liksom. Litt skummelt når tiden går så fort, men litt deilig også. For selv om uken har gått fort, så har den likevel vært litt tung og preget av slitsomme tanker og avgjørelser. Men fredag er ofte en fin dag. Gjerne den beste dagen i uken. Den siste hverdagen før helg. Det er ofte litt lettere å stå opp. Litt lettere å vekke barna og sende dem avgårde til skolen. Jeg er ofte litt lettere til sinns. Og i dag er en sånn fredag. Tankene har roet seg litt. Jeg har kommet i gang med dagen på en fin måte. Huset er stille. Det er fortsatt relativt rent etter vasketorsdag og jeg har fyrt opp i peisen. Enter hvilepuls. En fredag uten store planer ligger foran meg. I dag skal jeg ta litt vare på meg selv. Jobbe litt. Skrive litt. Kanskje lese litt. Og kjenne litt på roen. Den som har manglet de siste dagene. Sånne øyeblikk må tas vare på. Sånne dager må nytes. Denne fredagen skal bli fin!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg