God jul da, dere!

Kalenderen sier 24. september. Jeg har telt måneder opptil flere ganger. Oktober. November. Desember. 1. 2. 3. Det er tre måneder igjen til julaften, er det ikke?

Jeg blir nemlig litt usikker, for det ser ikke ut som om butikkene er helt enige. Jeg fikk bakoversveis da jeg før helgen oppdaget at en butikk solgte julegodteri. Snakk om å være tidlig ute. Det er ikke oktober enda, jo!

Og ja, jeg måtte kjøpe for å ha bevis..

Jeg tenkte at denne butikken var litt ekstra ivrig, helt til mannen og jeg i går dro til et byggvarehus for å kjøpe en hekksaks. Hekksaks altså! Et vår/sommer/høst-verktøy. Men da vi nærmet oss hageavdelingen, ble vi møtt av dette:

Nei! Nei! Nei! Dette er for tidlig! Jeg kan delvis, om enn noe amperert, leve med julemarsipan og julemenn (eller for dere østlendinger, kakemenn) mot slutten av oktober. Men juleutstilling i september, det er ikke greit! Høsten har jo såvidt begynt!

Nå tror jeg nesten Norge har noe å lære av USA. Høst og Halloween frem til slutten av oktober, så kan juleutstillingene sakte men sikkert komme frem. Jeg er i alle fall ikke i nærheten av å få julestemning enda. Tvert imot faktisk!

Nisser og annet julestæsj har ingenting med høst å gjøre! Bytt dem ut med gresskar, Halloween-pynt og skumle kostymer så lenge, så kan vi snakkes i november!

8 kommentarer
    1. Hei kjære englemamma -i dagene som skulle vært såå MYE annerledes nå…👶💔 Megan som skulle ha vært her med deg -og dere…👪❤
      Og kjære datter -i dagene 1år etter faren din “dro” -vet ikke helt eksakt dato!💙💖
      Vit at jeg tenker mye på deg -og dere!! Har lest i hele sept… prøvde å legge igjen en hilsen for noen uker siden,men noe galt skjedde dessv…😣
      TA ABSOLUTT til deg det som nok er tegn fra dem begge -som du beskriver så nydelig😍😙 Mer mellom himmel og jord enn vi kan forstå,tror jeg også!!!! TRØST OGSÅ…! Har selv gruuuet for denne tiden,sept har vært laaang -helt siden 20.aug,mormors “bursd,” talt ned til 1årsdagen for hennes død (er på sønd),klar nå med alt som er…og det er “greit!”😉🙋✔ GODT å komme der… Det er i tillegg mormors årstid ute -høst…😰🍁 Ser så mange hjerter i naturen om dagen -på tur på tirsd bla -tar dem som tegn fra mormor…😄😄😄
      SÅ GLAD for å lese at du gleder deg til høstferie -LELL,alt… og til å reise “hjem,” til ett av stedene som er hjem for deg -og dere -og tross du og Megan ikke “sku ha” tatt DEN reisen før til jul,el etter… DE ER MED oss vet du… Syns disse ordene er SÅ fine og gode:
      “Menneskene vi har elsket er ikke lenger der de var -men de er overalt der vi er!” 💝
      NOK GODT besøke faren din sin grav også nå -tenne lys osv🌟💫🌟
      Ha en god -og alternativ høstferie🌞☕🎶
      Den SKU JO VÆRT annerledes -KAN LIKEVEL BLI bra,vet du… Som du sier selv/lignende -du er så flink og sterk -sikker på at også faren din og Megan gir deg støtte,så du GREIER å “se” det -og formidle til resten av gjengen din -og deg selv,jeg…👊👌👏
      Stor klem på vei fra Bergen😘

      1. Tusen takk, gode du!❤️
        Er rart med disse milepælene og skulle ha vært/kunne ha vært. Såre datoer, men man må bare gjennom dem.
        Jeg håper du kommer deg greit gjennom søndagen.💜
        En klem tilbake til deg!

    2. Tusen takk gode deg også!😘 Helt sant som du sier -vi må jo bare gjennom minnerike,såre datoer ja… HELT RART,for alt dagen etter slike (nesten),er sit/”bildet” ett HELT annet -“0 problem..!” Bra dog😊 Takk,dagen ble/gikk greit…💜 Vi fikk sol heldigvis (gjør alt litt lettere/bedre,dagene etter høljet det og var kaldt) -så var jeg på gudstjeneste i kirken,fint og mektig og sterkt med orgelmusikken😃😍😓 Var så på graven med nytt lys…🌟 INNRØMME det er GODT sept er overstått! -nok lign slik du vil føle når vi skriver november… ALLE GODE tanker HELE mnd!!!❤👊🙌🍁
      PS! HELT enig ALTFOR tidlig med kakemenn og jule-stasj i butikkene i SEPT!😱😠 Det skal vel tjenes penger el noe…?! SÅ SPENT på hvilken gravstein dere valgte til edelsteinen Megan Lykke forresten💫💚 GODT JOBBET!! STERKT med dine beretninger fra utvelgelsen/ulike steder,at en bra lik mann som faren din dere møtte på -KLART det måtte bli hjelp fra DEM,skjønner godt😊😊😊 Selv så jeg en SÅ lik kvinne på konsert igår i et kor,som 1kvinne vi mistet i slekten for snart 1år siden -UÆH!!!😰😊 Ble sittende å se mye på henne ja😉 Mer mellom himmel og jord💘! Klemmer med sol på fra Bergen -håper dere har fint høstferie-vær🙏🍂

      1. Godt å høre at din minnedag ble fin. Det er fint å gjøre nøyaktig det som føles riktig for en selv på sånne dager. Kanskje på tide å begynne å tenke på hva som vil føles rett for meg senere denne måneden. Pappa har dessverre druknet litt i Megan, men på «hans dag» vil jeg fokusere på ham og de gode minnene.

        Må si jeg gleder meg litt til å kunne vise frem steinen til Megan. Vi har litt igjen å bestemme i forhold til skrift og dekor, men selve steinen er rett rundt hjørnet. Kanskje er den på plass på graven i løpet av oktober/november.

        Sol-klemmer tilbake til deg fra Ålesund.

    3. NOK LUR plan -tenke over hva gjøre på 1års dagen for faren din sitt dødsfall! -jeg tenkte frem og tilbake,og frem igjen hva gjøre/ikke,passet ikke å sosialisere med div i fam/slekt heller… MEN ble best slik det ble igrunn,ANBEFALER RO de dagene -fikk det tipset selv av 1som nylig har gjennomlevd 1.året og 1.dødsdag m.m…💗
      Forstår godt at Megan har tatt fokuset osv nå -ingen problem å skjønne!!
      Enig,nok godt minnes faren din dog på “hans” dag…💫💙
      SÅ FLOTT om steinen til Megan kommer på plass denne vanskelige mnd -NOK et symbol…😍😙🙏
      SÅ GODT det blir å gi henne steinen…💘
      God helg -selv om det er høstferie for dere -HER starter høstferien nå/til uken…🍁🍂🎶 Håper dere tar med dere gode nye minner hjem igjen til hverdagen -og vanskelige mnd/dagene videre…👊💜😘
      Go’høst-klem på vei!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg