Er det lov å være litt skeptisk?

2022 er i gang. Og jeg møter dette året med noe mer skepsis enn de foregående årene. Blanke ark-følelsen og optimismen drukner litt i de siste årenes hendelser. Kanskje ikke så rart. De siste årene har vært…ja, hva kan man si? Spesielle? I 2018 mistet vi pappa etter en kort, men heftig sykdomsperiode. I 2019 mistet vi Megan, og oppi der en plass mistet jeg også meg selv. I 2020 –“bæm”– COVID (på den positive siden fant jeg både den nye meg og en ny ro). 2021 – mer COVID, på tampen av året til og med innenfor husets fire vegger. Da er det kanskje greit å åpne døren til 2022 med en viss skrekkblandet fryd.

Noen forandringer vet vi allerede kommer. Fra og med i dag er datteren i huset spilleklar for ny klubb. Overgangen skjedde i november og var noe hun hadde ønsket en god stund. Etter 8 år i lokalklubben hadde hun lyst på nye utfordringer. Hun har hospitert på treninger med den nye klubben siden 2020, så hun kjenner trenerne og medspillerne godt allerede og trives sammen med dem. Men det blir likevel en viss overgang fra det kjente og trygge i lokalklubben til en ny hverdag i en større og mer ambisiøs klubb. Når jeg tenker meg om, kanskje mest for meg.. For henne blir det større konkurranse og krav til prestasjon, og lenger reisevei. Men dette er hun innstilt på. Det er dette hun ønsker. Så da skal vi stå bak henne og støtte henne så godt vi kan.

For eldstemann blir det også forandringer i 2022. Han skal snart i gang med søknad til videregående. Hjelpe og trøste – mammahjertet.. I tillegg fyller han 16 år på denne første dagen av 2022, og befinner seg nok snart på veiene for øvelseskjøring. Hva skjedde der? Var det ikke i fjor vi feiret nyttårsaften på Ullevål og jeg knep igjen så godt jeg kunne til etter midnatt?

Livet flyr. Livet er i stadig endring. Og jeg holder meg fast og prøver å ikke miste taket i svingene, samtidig som jeg prøver å unngå skumle og harde skruballer midt i planeten. Og akkurat det skal jeg fortsette med i 2022, uansett hva det måtte bringe av oppturer, nedturer og skruballer ut av det blå. Jeg er skeptisk, men håper på det beste. Bring it on!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg