Enkel sommerlykke

Siden de sier at dette er den siste varme dagen på en stund (sikkert en veldig lang stund også), har jeg latt alt annet fare og bare lagt i sola i dag. Nå skal det sies at jeg synes det er ufattelig kjedelig å ligge og sole seg. Fryktelig kjedelig!

For ikke å snakke om hvor svett jeg blir. Det er helt ufyselig. Er absolutt en grunn til at soling på ferie foretas i bassenget. Mye mer behagelig enn en solseng i en kokvarm hage. Men for all del, det er deilig å kjenne de varme strålene fra sola også.

Nesten enda bedre er det når sola begynner å ta litt mindre og etterhvert forsvinner bak trærne. Da kan jeg krype opp i sommerens beste investering og kjenne kroppen gradvis kjøle seg ned til normal kroppstemperatur igjen.

Og enda litt senere, når det blir for mørkt til å lese men fortsatt behagelig temperatur, nytes sommerkvelden og den deilige luften med et lite glass med noe godt i (fortrinnsvis iskald sangria) på terrassen.

Visst kan det bli godt med litt regn så jeg med god samvittighet kan gjøre andre ting. Men jeg kommer til å savne dette. For sommeren er strengt tatt best når man kan gå ut i sommerkjole og flip-flops selv på kvelden uten å fryse. Mer komplisert enn det trenger faktisk ikke sommerlykke å være.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg