En brutal start på dagen

Etter noen smålate dager med sykt barn hjemme, var det i dag tid for å stå opp ekstra tidlig og sende alle tre til skolen igjen. Det er noe med det, når man først har noen late morgener, så blir man fort vant til det. Og når natten i tillegg har bydd på dårlig søvn, da blir det selvfølgelig enda tyngre å komme seg opp og igang. Men etterhvert forsvant tre nesten like trøtte ut dørene, og roen senket seg her hjemme. Jeg kjente det i hele meg. Stillheten, den gode fredagsfølelsen og tanken på at det lå en helt ubrukt dag foran meg. Aller først så jeg frem til en lang og deilig dusj. Jeg glemte bare en ting – at eldstemann også hadde dusjet denne morgenen. Han sto visst ganske lenge under de varme strålene også. Litt for lenge. Jeg skjønte det sånn ca. da jeg dynket håret i balsam. Her var det ikke mye varmt vann igjen. Og det var ikke mye deilig ro igjen inni meg da sto under det nå ubarmhjertige regndusj-hodet og skylte ut balsamen med iskaldt vann. Har ikke så veldig kort hår heller, så det er ikke gjort i en fei..

Fotokjerring bjuder på etter en litt for frisk start på dagen. Beklager til deg som satte kaffen i halsen nå. Og ja, enhver blogger med respekt for seg selv har alltid mobilen og fremfor alt kameraet tilgjengelig, i enhver situasjon (enhver blogger med respekt for seg selv får derimot ikke med First Price shampooen i bakgrunnen).

Man skal liksom ikke komme ut av dusjen og være kald gjennom marg og bein. Stas med hakket for liten varmtvannsbereder og tenåringer i huset. Kuldesjokket ble så stort at alle vitale organer krympet seg, eggstokkene krøp godt opp i magen og blodkarene i øynene sprengte. I alle fall et av dem.

Takk skal du ha, kjære sønn! Regner med at du ikke forventer noe ekstraservice av meg med det første..?!?

Så i dag møter jeg verden lett hutrende og med et blodsprengt øye, mens jeg lurer på om mannen har rett når han sier at man går ned i vekt når man fryser. Det vil i så fall være lovende for sommerkroppen. Om ikke annet så er jeg i alle fall våken nå, i aller høyeste grad!

TGIF og sånn! Tror jeg fyrer i peisen jeg..

God fredag da, dere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg