Changes

Denne uken har jeg kjent på motstridende følelser så det holder. En del av meg vil at tiden skal fly – fort. En annen del vil stoppe opp, holde igjen. Tidligere denne uken gikk det nemlig virkelig opp for meg at livet er i ferd med å forandres. Big time.

Ch-ch-ch-ch-changes..

Det begynte med utviklingssamtaler for de to skolebarna våre. Hatt mange av dem, og jeg er alltid stolt når vi går fra skolen etterpå. Men denne gangen var det litt annerledes. Jeg var så absolutt stolt, med god grunn. Det står ikke på det. Men denne gangen var det siste gang vi hadde en sånn samtale på barneskolen med eldstemann. Og det er rart! Og skummelt. Min førstefødte. Han som var bitteliten sånn ca. i går. Til høsten begynner han på ungdomsskolen!

Også har vi den søte lille jenta mi da. Hun som stabbet rundt med sine blå øyne og lyse krøller for ikke så lenge siden. Hun starter faktisk det siste året på barneskolen etter sommerferien. Rart det også, men likevel trygt. Vi skal på et par sånne samtaler til med denne pre-teen-jenta vår.

Og så kommer muligens den aller største forandringen. Minsten begynner på skolen! Førsteklassing. Er det mulig? Den bittelille fuglungen min. Han som fortsatt er babyen min. Skal han virkelig gå fra barnehagehverdag til skolehverdag? Han er jo bare fem! Det er så skummelt det! Det har lenge føltes langt frem i tid, flere måneder til liksom. Men da jeg midt på natten innså at han snart er ferdig i barnehagen, at når sommerferien vår tradisjonen tro starter i midten av juni, så skal han ikke tilbake dit mer – ja, da fikk jeg rett og slett ikke sove. Det er bare noen uker til det! Det blir jo så trist! For han trives så veldig godt sammen med voksne og barn der. Nå blir det nye voksne og mange nye barn å forholde seg til. Rett og slett en helt ny hverdag. Å, hjertet mitt!

Og jeg bare..

Sensommeren og høsten som kommer vil definitivt bli spennende, utfordrende og full av forandringer. For alle mann. Og jeg er ikke helt sikker på om jeg gleder meg eller gruer meg. Litt av begge deler kanskje..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg