Bitter Valentine

Det er over alt. Kommer ikke unna. Fra jeg sto opp i morges og slo på God morgen Norge og til annenhver nyhetsoppdatering på Facebook. Hjerter. Roser. Klissklass. Valentine’s, Valentine’s! Selv jentungen irriterte seg. Hva skal vi nå egentlig med dette? Det er bare en dag!

Hjerter meg her og hjerter meg der. Dette er mitt “oppgitt-tryne”.

Jeg kunne ikke annet enn å si meg enig. I år som i fjor ser jeg ikke helt poenget med dette klisset. Spesielt ikke i år kanskje. Det er ikke mye Valentin over akkurat denne dagen. Den ene dagen i året mannen må jobbe fra grytidlig morgen til sent, sent på kveld. Vi ser hverandre kanskje 10 minutter i dag, om han er hjemme før jeg legger meg vel og merke. Det blir dårlig med romantikk, roser og sjokolade av sånt.

Lang jobbdag for mannen betyr også at jeg må ut på det herlige føret for å levere og hente i barnehagen. Altså, jeg liker vårtemperaturer og snøsmelting. Men jeg liker ikke snø som har smeltet og frosset, smeltet og frosset over flere dager. Sånt fører ingenting godt med seg. Og det betyr også at broddene må på. Jeg hater brodder! De får meg til å føle meg gammel! Og jeg liker ikke å gå med pigger under føttene! Det er ubehagelig! Men så tror jeg at lårhalsbrudd muligens er hakket verre..

Vær så god brekk lårhalsen! Finfin måte å markere Valentinsdagen på!

I tillegg havner denne Valentinsdagen på en torsdag. Og hva betyr torsdag her i huset? Jo, vasketorsdag! Jeg hater vasketorsdag! I alle fall vaskedelen av den. Jeg blir rett og slett litt gretten av det. I dag gjør det meg til og med såpass gretten at jeg vurderer å ta en vaskefredag isteden denne uken. Bare fokusere på å jobbe, noe jeg egentlig heller ikke er så veldig gira på i dag. Egentlig burde jeg bare sette meg ned og synes synd på meg selv resten av denne dagen.

Sutre, sutre..

Nei, Valentine’s er oppskrytt. Dere andre der ute kan ha romantikken, blomstene og sjokoladen i fred. Nys av blomsterstøvet! Spis dere kvalme! Jeg er ikke bitter i det hele tatt!

Happy freaking Valentine’s Day!

Og til gubben som lot en lekk søppelpose stå i gangen hele natta. Tusen takk! Flott gave! You owe me!

Men jeg er bittelitt glad i deg likevel..

 

Follow my blog with Bloglovin

4 kommentarer
    1. Hehe! Dere får feire kjærligheten litten annen dag med bedre tid. Jeg tenker Valentines er ett fint spark til enkelte par om å komme seg ut i en travel hverdag for å ta en middag. Men man burde jo kunne gjøre slikt ellers i året også. Tror mange har en helt vanlig dag idag! 🙂

      1. Ja, jeg er mye mer fan av hverdagsromantikk enn å ha en egen dag for sånt. Så det går helt fint å ikke feire i dag. Etter mange år sammen trenger man egentlig ikke å feire kjærligheten i det hele tatt, men heller feire hver dag man fortsatt tåler trynet på hverandre. 😉 Neida..joda..neida! 🙂

    2. He he du altså. Men jeg skjønner egentlig hva du mener. Har en mann som er borte til sent i kveld her også. Og denne dagen er vel ikke så mye vi tenker på heller. Du må ha en så fin dag som mulig 🙂

      1. Ja, det går helt fint å ikke markere denne dagen altså. Nå har jeg rent hus og skal bruke ettermiddagen og kvelden til å kose meg med ungene. Ikke feil det heller!
        Ha en fin dag du også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg