Bildetyveri – en krenkelse eller en ære?

Man er ikke en ekte blogger før man opplever bildetyveri, er man? I så fall kan jeg heretter titulere meg som en ekte sådan. For midt i ferie-«roen», får jentungen melding fra en venninne som har funnet meg på TikTok. Det er bare det at jeg aldri har funnet veien inn på dette fenomenet. Men screenshottene hun sendte levnet ingen tvil. Profilbildet var av undertegnede, sannsynligvis hentet fra dette gamle blogginnlegget.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle om saken, beæret eller krenket. Jentungen syntes det var morsomt. «Du har fans, mamma».

Jeg synes kanskje det er hakket mer ubehagelig enn som så. Jeg vet jo at bilder kan bli stjålet når man deler på nettet, det er noe jeg har tenkt på i forbindelse med bloggen. Derfor har jeg ikke lagt ut noe jeg ikke kan stå for, både i bilder og i tekst. Derfor har jeg også delt ytterst lite av barna, og det er jeg sannelig glad for nå! Men at noen skulle ha interesse av å stjele og bruke bilder av akkurat meg, det forstår jeg ikke. Med mindre poenget var å finne det styggeste bildet på nettet da. For der har vedkommende gjort en god jobb.

Jeg kunne sikkert brukt litt tid og energi på å finne ut hvem som synes det er morsomt å bruke mitt bilde som profilbilde, for sånt er vel egentlig ikke lov. Men sommerferien min skal ikke kastes bort på sånt. Jeg prioriterer heller å nyte dagene sammen med familie og venner. Det er tross alt mye viktigere enn et lite bildetyveri.

Om noen leser dette og føler seg truffet, så må du gjerne bruke et bedre bilde av meg neste gang du skal bytte profilbilde. Hva med dette for eksempel?

Ganske ferskt, og jeg er litt mer fornøyd med det enn det du bruker nå. Jeg ser liksom litt mer normal ut.

Men det aller beste hadde kanskje vært om du var deg selv i stedet for noen andre.

Og du, takk for at du ga meg noe å skrive om. Har vært litt svakt med blogging i det siste..

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg