Annerledes-ferien er i gang

Vanligvis elsker jeg å reise til Texas. Ja, ikke selve turen. Den hater jeg! Selv om flyskrekken har vært litt mer under kontroll de siste gangene, så er den fortsatt tilstedeværende. Og turen er lang. Det er ikke lystbetont å stå opp midt på natten og vite at man ikke er fremme ved målet før det nok en gang blir kveld i Norge. Og denne gangen var det ekstra tøft. Lysten på å reise var totalt fraværende. Men jeg gjennomførte! I går kveld norsk tid landet vi atter en gang i Texas.

Om det er riktig eller feil å gjennomføre ferien, det vet jeg ikke enda. Jeg vet at det føltes godt å komme «hjem». Men å være her gjør meg ikke lykkelig som det pleier å gjøre. Det var ikke noen overstrømmende glede da vi landet (men litt lettelse kjente jeg på), ikke da vi enkelt og greit seilte gjennom immigrations uten kø, ikke da vi kom ut døren fra flyplassen og både Texas-varmen og Texas-lukten slo mot oss og ikke da vi uten problemer fikk leiebilen vår og kunne dra hjem til våre. Eller, helt uten problemer viste det seg at leiebilen ikke var. For det første hadde den California-skilt. Og for det andre viste det seg at den verken fungerte optimalt eller hadde fungerende sikkerhetsbelte der datteren vår sitter. Så da ble det, nesten tradisjonen tro, en tur tilbake til flyplassen for å bytte bil. Nå har vi en bedre versjon, med Texas-skilt. Vi har måttet bytte en del leiebiler de siste årene, men nå håper vi denne fungerer den neste måneden.

I alle fall. Gleden uteble. Selv da jeg så Dallas skylinen som vanligvis gir meg sommerfugler i magen og da vi svingte inn foran huset kjente jeg ingenting. Jo, litt vemod. Da vi kom til det velkjente nabolaget kom følelsen av at dette var pappa sitt område. Det var her han befant seg mest, han fartet lite rundt omkring. Og jeg kjente ekstra på tomrommet i magen, fraværet av kulen som skulle ha vært der. Vi skulle, om legene hadde gitt klarsignal, reist hit med lykke og nytt liv i vente. Nå er det en slags dobbel sorg isteden. Magen er tom. Megan er borte. Og pappa, som hun var oppkalt etter, er også borte. Nå som vi er i huset hans, blir det ekstra tydelig.

Men nå er vi i alle fall her. Resten av gjengen gleder seg over det. Og selv om jeg er mer reservert, skal jeg prøve å gjøre det beste ut av det. Og det var om ikke annet godt å se familien igjen. Så får man se om jeg klarer å finne igjen litt av Texas-gleden min etterhvert.

Howdy, Texas!

Forøvrig, om bilder blir liggende feil vei i tiden fremover, så bær over med meg. Inntil videre må jeg blogge fra mobilen, og der ser innleggene annerledes enn på PC.

4 kommentarer
    1. Hei🙌
      WOW -så BEINTØFF du er,at du har reist dit,og er der nå…❤👌👊👏🏆
      Vært SPENT på det! (Lest forrige innlegg også som du skjønner)
      0 problem sette meg inn i sit ift ferie,pakke -til 3 barna og++ Og reise så langt nå! Og “uten” baby Megan! Og (altfor) laaangt fra gravstedet hennes😭
      Du er kjempesterk som gjorde det -HUSK å si det til deg selv!!!💜
      I sorg/sjokk/savn -i tillegg er du jo også barselkvinne!
      HÅPER DOG det vil gjøre deg godt -være der,hos og blant dine kjære💕
      SKJØNNER HELT at bittersøtt dog -OG VONDT OG HARDT,uten baby-kulen/baby Megan,og uten faren din… IGJEN -du er JAMMEN STERK!!! 👊👏 SKJØNNER OG at du gjør det for spes.barna dine…
      HUSK -Megan er med deg og dere SAMME HVOR,kanskje spesielt der borte😘💕 Det samme med faren din! Kondolerer med også ham!😢💔 Jeg begynte å følge deg/lese her når han var så syk/holdt på å dø… Var ekstra fint pga mormor også døde i høst rett samtidig… Kjenner/kjente meg absolutt GODT igjen i sorgen og følelsene…!!!
      Tilslutt -vil kommentere på innlegget fra begravelsen også,du leser kanskje der selv om litt tid siden/får med deg nye kommentarer der…? Trenger litt bedre tid før jeg gjør det dog!
      SÅ koselig,fint og spesielt med oppkalling på engelen deres -etter faren din,så spent å høre mer om det!!!😚 Jeg og liker oppkalling godt!!😙
      GOD SPESIELL ferie til alle sammen!!
      Gjør AKKURAT det du føler for/når du gjør det -ALLE FORSTÅR det!!! 💚 EN BRAGD du er kommet der ‘bare’ så…😊😊😊
      La deg bli stelt veldig godt og fint med som jeg er sikker på at du vil!!! 💜 Håper du også vil merke nærværet av faren din disse dagene… MER mellom himmel og jord vet du!!🌟😇🌟 Kanskje du vil merke prinsesse Megan og?! 🙏😇💫
      God klem fra Ann Kristine!

      1. Tusen takk! Kommentarene dine varmer så veldig. Setter veldig stor pris på at du tar deg tid til å skrive til meg. Dette er definitivt en annerledes ferie, og jeg føler meg definitivt verken tøff eller sterk. Men det er godt å vite at andre ser noe annet. Jeg tar en dag om gangen, tvinger meg selv litt og prøver å gjøre det beste ut av det. Nok en gang tusen takk! Og trist å høre at du mistet bestemoren din i høst. En klem til deg! <3

    2. Bare hyggelig -å være medmenneske er det viktigste vi kan (skal) være for hverandre,og historien din/deres “treffer” veldig,UMULIG ikke gi til deg -håpet -at vi kan lindre NOE,på veien gjennom sorgens landskap…👊💔❤
      LUR plan -tvinge deg på div aktiviteter der nå,IBLANT hvfall,dette er nok helt sikkert pos ting,og som du pleide (egentlig) liker… “plutselig” har litt tid gått forhåpentligvis og du har kost deg -litt,kanskje (håpe det),og at du har fått fri fra tankene og følelsene ift sorgen -DET POS ifra opplevelser/fellesskap osv GIR jo også viktig nytt til SORGEN…🌞💗💚👊 JO -å være ekte er å være sterk og tøff osv (men skjønner også hva du mener,da…)😘 Tusen takk!💖 Det begynner å gå seg til -men er jammen noen steg man skal gjennom der og,tross eldre mennesker,og var svært syk i 4år… “Sett henne” 3g nylig nå i andre damer -FIN DEN da! Vi har dem med oss videre uansett hvor vi går,de vi har mistet…💓
      En uke siden begravelsen deres idag,så fort OG sakte tiden går…🌈💜🎶
      Klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg