Akkurat ja!

Med en fotballjente i huset har jeg fulgt saken om hvite shortser i Lillesand IL med interesse og en god dose takknemlighet for at klubben jentungen vår spiller for bruker mørke drakter. Men jeg skjønner så absolutt problemstillingen, og er glad for at det nå ordner seg for spillerne i Lillesand. Nå regner jeg med at det er andre lag som kanskje sliter med det samme, siden dette neppe er det eneste laget som spiller i hvitt. Er det sånn, så håper jeg at også disse klubbene kan revurdere.

I dag fikk jeg se litt av problemet med egne øyne da datteren kom hjem fra vinterferie-trening. Ved dette akademiet trener de nemlig i hvitt. Og med det fine været vi har hatt her østpå, så har ikke det vært noe problem. Helt til regnet kom i dag.

Her har hun riktignok rukket å tørke opp litt. Jeg tenker med gru på hvordan dette ser ut når det er kliss vått.

Nå var vi heldigvis advart på forhånd, det var ytterst aktuell informasjon som kom fra akademiet på forhånd.

Da var det relativt praktisk at det fortsatt er vinter (selv om gradestokken ofte vitner om vår) og at det uansett er greit å trene med noe under fotballdrakten. Svart var et greit valg, selv om det synes relativt godt under det hvite. Men det hadde ikke vært like OK i sommertemperaturer. Tenk deg hvor svett og klamt det hadde vært. Og jeg kjenner at det er veldig greit at dette med gjennomsiktig shorts ikke er noe vår datter vanligvis må tenke på. Ingen burde bekymre seg for sånt.

Så jeg roper et rungende JA og HURRA for mørke fotballdrakter. Man slipper problemet med gjennomsiktighet samtidig som skitt og møkk ikke vises like godt som det gjør på hvitt. Helt suverent! Sånt setter alle idrettsmødre pris på..

(For the record; tekst og bilder med tillatelse fra datter.)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg