Instagram-vennlig barnebursdag!?!

Det nærmer seg ubønnhørlig minstemanns bursdag, og i år innser jeg at det ikke finnes noen vei utenom. Vi må rett og slett invitere til barnebursdag. Her burde jeg kanskje være en sånn entusiastisk mamma som bare gleder seg vilt. Men helt ærlig, jeg synes ikke noe om det (om du har sett Kongsvik-seriene, se for deg hun gamle, negative svigermoren der når dere leser dette). Synes ikke no om det altså! Virkelig!

Det hjalp lite da jeg tidligere i dag datt innom et Instagram-bilde fra en veldig mye mer profilert blogger enn meg. En som med entusiasme, eleganse og en god dæsj perfeksjon har arrangert discobursdag for datteren og hennes små venner. Forseggjort til den minste detalj, med flotte kaker, ballongvegg og alt en liten prinsesse kan ønske seg. Hun er slett ikke alene om å arrangere mer eller mindre overdådige barnebursdager heller. Det skjer både i bloggverdenen og ellers. Og undertegnede får angst!

For å unngå eventuelle søksmål om opphavsrett fra en medblogger, låner jeg heller et flott kakebord-bilde fra Xoxo Design Au

Tenk om jeg var flink nok eller hadde penger nok til noe sånt. Nå er jeg ikke helt sikker på om noe av det overnevnte hadde vært riktig tema for en gutt på fem år, men altså.. Dere skjønner nok hva jeg mener likevel. Hva skjedde med de enkle barnebursdagene? Dem med pølser, Toro-muffins og kanskje litt godteposefisking? Hvor skal egentlig lista ligge for sånne feiringer?

Vi har arrangert noen bursdager opp gjennom årene. Ingen har vært flotte og fancy. Det hadde sikkert vært moro det altså, men jeg har det ikke i meg. De senere årene har vi «kjøpt oss fri». Jeg husker ikke sist vi hadde barnebursdag her hjemme. De to eldste har hatt lekeland-bursdag, bowling-bursdag, kino-bursdag, trampoline-bursdag, ake-bursdag.. Listen er lang. Og for å gjøre det både litt lettere og litt billigere har vi slått det sammen med andre som har bursdag samtidig. Veldig greit!

Men nå er det altså pån igjen med minsten. Og når de er såpass små så synes jeg hjemmebursdag er det beste. Så midt i førjulsstria må jeg til pers. Det blir så gøy det! I alle fall for minsten. Jeg gleder meg allerede til det er over og alt er ryddet opp. Til det er et år til neste gang. Og en ting er sikkert; her i huset blir det verken elegant eller flashy. Inntil jeg så nevnte Instagram-bilde før i dag følte jeg nemlig at jeg virkelig slo på stortromma da jeg planla å bestille Incredibles papptallerkener.

Ble plutselig stusselig dette.. Og så kan det kanskje tas som snikreklame også? På ingen måte sponset altså!

Burde jeg kanskje lage en ballongvegg jeg også? Eller bestille en steindyr kake? Ha skikkelig temabursdag? Vinne både mom-of-the-year og party-of-the-year på samme tid?!?

Eller vinner jeg kanskje likevel disse to prisene i øynene til minstemann, selv om jeg gjør det så enkelt så mulig? For han ønsker seg bare en liten bursdagsfest sammen med barnehagekompisene sine og bryr seg ikke en døyt om det er Instagram-vennlig eller ikke. Bare han får besøk, gaver, Incredibles-tallerkener og en enkel kake. Skulle jeg i et øyeblikks galskap i tillegg kjøpe en pinata, er definitivt både mamma- og fest-prisen min!

Hva mer kan en femåring ønske seg liksom?

Lets just face it. Det er ingenting som er Instagram-vennlig her i huset!

#barnebursdag #instagramvennlig #perfekt #uperfekt #press #bursdagspress #bursdagsangst #branok #detenkleeroftedetbeste #antirosablogg

4 kommentarer
    1. Heier på deg jeg altså <3 Jeg husker innmari godt pølse bursdag med godtepose fisking :-)) Det er faktisk disse superkoselige hjemme bursdagene jeg husker best og likte mest når jeg sjøl skulle bort i bursdag. De borte husker jeg som «mas» og overflod av inntrykk 🙂 Nei det er muligens på tide å «ta tilbake» bursdagene litt <3

    2. Jernbanefrua..: Guttungen skal definitivt få akkurat den enkle bursdagen som han ønsker seg! Bare gruer meg til lydnivået under og ryddejobben etterpå. Lurer litt på om sånne rosablogg-bursdager genererer lyd og rot forresten.. 😉

    3. Elisabeth: Ja, det enkle er som oftest det beste. Tror ikke barna bryr seg så fryktelig mye om bursdagen har noe tema eller om man har brukt dagevis og flere tusenlapper på forberedelser..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg