Kroppen her, hodet der

I dag er jeg i Nebraska. Neida, ikke fysisk. Men både hode og sjel vil i dag være godt plantet i en bitteliten kirke i en nesten enda mindre «by» i Nebraska. Der er det nemlig minnegudstjeneste for pappa i dag. Det skjærer i hjertet å ikke være der, men sånn må det bare være. Planen var at jeg skulle være med over FaceTime, men den planen ble skrotet etter testing av signal på torsdag. Enda vondere. Nå må jeg sitte her og vite at det foregår, men jeg får det ikke med meg live. Forhåpentligvis får jeg opptak senere. For å ikke være med, og å sitte her hjemme i dag, føles helt feil.

For å prøve og få tankene mine over på noe annet, har vi invitert svigerforeldrene mine på litt forsinket Thanksgiving-middag i ettermiddag. Det funker litt sånn halvveis så langt. Jeg har definitivt nok å gjøre på kjøkkenet, her jeg spinner mellom maisbrød, stuffing, gresskarkake, søtpotetstappe og diverse annet. Litt usikker på om det er kontrollert kaos eller bare kaos..

Dette ser jo ganske så ryddig ut.

Sannheten om tilstanden på kjøkkenet i dag er en helt annen.

Ikke så ille, sier du? Bare vent!

Dette er bare et lite utsnitt av mitt akk, så alt for lite kjøkken. Om noen ønsker å sponse meg med et nytt og større et er det bare å si fra!

Uansett, jeg har i alle fall sørget for å ha nok å gjøre i dag. Dette er ikke dagen for å sette seg ned i fred og ro. Ikke dagen for å fylle hodet med tanker. Men de er der likevel. Gjemt bak alt det andre kaoset. Så får vi se hvordan kvelden går, når jeg vet at alle er samlet i den lille kirken. Det aner meg i alle fall at jeg kommer til å være alt annet enn sulten..

Når kjerringa ikke har rukket å sminke seg enda, blir det en filterselfie. Det skal dere være takknemlige for!

Ha en fin lørdag der ute!

#tanker #sorg #savn #lengsel #kaos #matlaging #familie #thanksgiving

4 kommentarer
    1. Off. Kan virkelig skjønne at det var en ting og tøff dag <3 De visste nok at sjela di var med - om ikke fysisk, og slike stunder er vel kanskje mest for de etterlatte?! Nei jeg skjønner deg veldig godt, men håper du fikk en OK kveld likevel, og at søndagen kan smile mye til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg