Hurra for kjærligheten!

I dag har det vært romantikk i alle nyhetskanaler. Kongeparet har vært gift i 50 år. Det er imponerende lenge når jeg tenker meg om. 50 år fortjener definitivt tittelen gullbryllup.

Foto: Heiko Junge/NTB Scanpix

Men dette er ikke bare en merkedag for vårt kjære kongepar. For da jeg i ørska kastet et blikk på mobilen min i morges og la merke til datoen, slo det meg. Det er jo på dagen 14 år siden min bedre (?) halvdel og jeg forandret status fra «kjærester i teorien» til «kjærester». Tenk at det nesten gikk meg hus forbi!

Foto: JCPenneys Portraits, Stonebriar Mall

Og sånne dager må jo markeres!

Kongeparet kjørte åpen kabriolet til og fra festgudstjeneste.

Foto: Andreas Fadum/Se og Hør

Vi, eller rettere sagt minsten og jeg, kjørte sparkesykkel til og fra barnehagen.

Foto: Fotokjerring 

Kongen tok en liten hvil i kirken (sånne gudstjenester kan jo ofte ha en søvndyssende effekt).

Foto: Fotokjerring

Min kjære foretrakk sofaen.

Snikfoto: Fotokjerring

Dronningen fikk visstnok en gullbrosje i gave fra kongen sin.

Foto: Heiko Junge/NTB Scanpix 

Min drømmeprins overrasket stort da han kom hjem med en nydelig blomsterbukett, symbolsk nok med 14 roser.

Foto: Fotokjerring 

Og nå i kveld feirer kongeparet og seksti av deres nærmeste med festmiddag på slottet. Hva de serverer der vet jeg naturlig nok ikke. Men her i huset feiret vi med en festmiddag etter mannens hjerte/mage. Røde pølser!

Foto: En Fotokjerring som egentlig ikke er spesielt glad i pølser

Hurra for kjærligheten og lenge leve romantikken altså!

#samesamebutdifferent #merkedag #kjærlighet #hverdagsromantikk

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg