Siste innspurt

Nå går tiden litt for fort for meg. Litt som jeg forventet da mai banket på. Tiden fra mai til ferie forsvinner liksom i et vell av aktiviteter. Og vips er vi i juni.

Vi har avsluttet en fin, men travel 17. mai-uke. Ekstra bonus med herlig vær og besøk av mamma. Og ikke minst, mann med frihelg. Det er ikke mange av dem nå for tiden, med stadige overtidsvakter. Sånn blir det også i morgen, røde dager er kjærkomne ekstrakroner. Fri fra fredag morgen til mandag morgen er luksus akkurat nå. Så i dag lades det før siste innspurt mot ferie her i huset.

Jeg har satt meg ut i hagen med en kopp kaffe og nyter solens varme stråler og en deilig bris. Sommerkjolen er på, håret er vasket med min amerikanske sjampo-favoritt (godt spart siden siste tur over dammen) og kroppen smurt inn med min tilsvarende bodylotion-favoritt (den aller siste i lageret). Nå kan det brukes, for nå blir det snart påfyll. Jeg lukter sommer og amerikanske minner, og godfølelsen kommer sigende. Snart ferie! Veldig snart!

Den følelsen, når brisen blåser sommerluktende hår og gode minner i ansiktet ditt.

Bare fire travle uker igjen, så er vi på vei. 30 dager til eventyr, familietid og nye minner. Da er det greit at mannen kommer til å jobbe mye fremover. At neste fulle frihelg med familien samlet 24/7 blir uti juni. Vi overlever det.

Men travelt, ja, det blir det. Neste helg er fullpakket, med blant annet to fotballcuper, hvorav vi er med og arrangere en. I tillegg til nattevakthelg for mannen. Dårlig timing der. Men det får gå. Juni starter med leirskole for eldstemann, noe undertegnede gruer seg veldig til. Hvordan i alle dager skal jeg klare meg uten å snakke med ham fra mandag til fredag, jeg som nesten er avhengig av å ha full kontroll. For ikke å snakke om avlastningen hans med minstemann. Han er jo verdens beste storebror. Blir nok en tøff uke for minsten også når jeg tenker meg om.

Med poden vel hjemme igjen kommer også familien min på besøk fra andre siden av dammen. Så reiser vi omtrent samtidig vestover, og møtes etter vår roadtrip igjen i Dallas.

Ikke at vi teller ned eller noe..

Og innimellom alt som skjer de neste fire ukene skal vi også skvise inn noen bursdager, noen fotballkamper, kanskje et friidrettsstevne, noen treninger, en konsert og noen sommeravslutninger. Og litt reiseforberedelser, pakking og selvfølgelig noen helt vanlige hverdager. Forhåpentligvis sånne solfylte som vi har hatt i det siste!

Vårlykke!

#vår #snartferietid #ferie #sisteinnspurt #hverdagsliv #tidenflyr #nedtelling

4 kommentarer
    1. Jernbanefrua..: Hehe! De er ikke så spennende altså, helt vanlig «billigskvip». Men jeg liker dem. Kanskje kommer det en snap eller to etterhvert.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg