Hodeløs høne på påskeferie

Det ble plutselig stille fra denne kanten, men det betyr på ingen måte at livet står stille. Tvert imot. En avslappende påskeferie kan jeg ikke skryte på meg, i alle fall ikke om avslappende betyr å sitte i solveggen, ligge på sofaen eller finne roen på hvite vidder. Det er lite stillesitting og ro på den måten. Så langt denne ferien føler jeg at jeg har sprunget rundt som en hodeløs høne, i en evig jakt etter å rekke alt og alle. Sånn blir det gjerne når det er lenge mellom hver tur til hjembyen. Og når attpåtil både fastboende og utflyttede venner er hjemme samtidig blir det ekstra mye å henge med på. Nå skal jeg på ingen måte klage, for jeg synes selvfølgelig det er helt suverent. Det er bare denne litt stressende følelsen når det skjer for mye på en gang, og du rett og slett ikke rekker over alt. Vanskelig å være tre plasser på en gang, si.

Vi har heldigvis rukket å skvise inn veldig mye de dagene vi har vært her, både turer (inkludert 418 trappetrinn som fortsatt kjennes i beina), påskeeggjakt, hygge, gjensyn og til og med en barnefri kveld ute sammen med vennegjengen. Det hører med sjeldenhetene, og var virkelig godt for en som er vant til å henge hjemme med «kidsa» hver kveld.

Og ikke minst, siden været er helt upåklagelig, har jeg fått med meg noen solnedganger. Jeg vet ikke om finere solnedganger enn i hjembyen min, med verdens vakreste kulisser.

Det var dette som trigget den gamle fotogleden i fjorårets påskeferie, og som dro med seg oppstart av blogg og skriveglede. Jeg er ikke mindre inspirert nå for å si det sånn.

Jeg tror ikke jeg vet om noe vakrere enn akkurat dette. En himmel i brann, bølgeskvulp og frisk sjøluft (og i tillegg var dette starten på en barnefri kveld). Magi og lykke i ett.

Er det noe rart at jeg elsker denne byen?

Selv om det er hektisk så er det så inni hampen godt å være her. Godt å puste inn den friske lufta, godt å besøke kjente plasser, godt å se kjente og kjære og ikke minst godt å slippe snø! På sosiale medier har jeg til min forskrekkelse observert at dette hvite til tross for fint vær fortsatt ligger på bakken på østlandshjemstedet. Nok en grunn til å ikke ønske seg tilbake dit akkurat nå. Her regjerer nemlig våren.

Et kjærkomment syn.

Måtte det smelte i strie strømmer der østpå før vi kommer tilbake!

Det er så mye mer jeg gjerne skulle ha skrevet om, men det får komme litt etterhvert. Jeg innser mine midlertidige begrensninger når det er fjerde gang jeg er innom her i dag bare for dette lille innlegget. Litt skriving sånn innimellom slagene altså. Nok en nydelig dag er i ferd med å tilbakelegges, med softis og «vasing» i byen og hyggelig kakebesøk.

Softis fra Stuen, ekte påskelykke!

Nå kaller nok en solnedgang på den hodeløse og fotoglade kjerringa..

God påske ønskes alle og enhver fra en Fotokjerring i full kystidyllsmodus!

#påske #ferie #påskeferie #godpåske #byenmin #ålesund

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg