Tid for OL-detox

Jeg innrømmer det først som sist. Jeg var ikke helt gira da OL startet for et par uker siden. Jeg er ikke den som ser mest sport på TV. Og jeg står i alle fall ikke opp midt på natta for å se folk fly rundt i skisporet med sikkel langt nedover haka. Derfor gikk jeg dessverre glipp av de norske skiherrenes triple triumf i starten av OL. Og av en eller annen grunn trigget det noe i meg. Jeg så norske medaljer renne inn overalt, nesten til og med i idrettsgrener vi ikke stilte opp i, og plutselig ville jeg ikke gå glipp av dem. I alle fall ikke dem som kunne komme på dagen. Tilbøyelig til å være medgangssupporter der. Så jeg har sett på konkurranser jeg ikke visste eksisterte, som for eksempel lagtempo skøyter. Aldri har TVNorge stått på så mye som de siste par ukene. Og tenk, i dag sto jeg opp før klokken 8 på en søndag (!!!) for å få med meg Marit Bjørgens aller siste OL-triumf. Og det var til og med verdt det, her jeg satt rørt og med en diger klump i halsen da hun krysset mållinjen lenge før resten. For ei dame!

Men nå er det altså over. På alle mulige måter. Hverdagsspenningen og medaljejakten er over. Og det betyr også at minstemann nok en gang har kontrollen over hva som er på TV-skjermen på dagtid. Med andre ord; Disney Junior er tilbake!

Og mor bare..

Herre min hatt, så deilig det har vært med en pause fra dette kaoset av farger og høye lyder.

Kan noen være så snill å gi meg siklende menn, trange trikotdrakter og manisk kosting av is tilbake?!? Alt annet enn dette!

Eller er det for mye å be om at det kan legges inn noen konkurranseelementer også i Disney Junior? Det hadde kanskje vært spennende om Dr. McStuffins ikke alltid klarte å fikse alle kosedyr. Eller om gjengen i Mikke Mus klubbhus ikke alltid valgte riktig musketing. Og tenk hvor moro det kunne ha vært om Goldie og Bjørn ikke var venner. Og hva med reklamepausene? Hva med «hvor mange reklamepauser kan vi skvise inn i løpet av en time»? Eller «hvor høyt kan vi skru opp reklamelyden»?

Nei, det hadde egentlig ikke hjulpet det grann. Jeg har rett og slett gått på en real OL-smell og blitt avhengig av disse vinterkonkurransene. Nå venter en real nedtur. Og jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å gå gjennom OL-avrusning med de skrikende lydene fra Mikke, Minni, Donald, Klara Ku og prinsesse Sofia.. Hjelp!

#OL #avvenning #skrekkoggru #disney #disneyjunior

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg