Livet snur fort

Jeg begynner nesten å føle meg manisk depressiv, for her snur det fort. Der dagen begynte ekstremt dårlig i går, snudde det helt i dag. Visst var jeg fortsatt trøtt. Mannen hadde nok en nattevakt og det var ikke fritt for at det lusket noen skumlinger nede i stua et par ganger i natt også. Rart det der. Og når man i tillegg har en urolig fireåring ved siden av seg sier det seg selv at nattesøvnen ikke blir den beste. Morgenhimmelen var heller ikke den beste sammenlignet med i går.

Men hva gjør vel det når sola skinner inne? Når tre barn våkner relativt blide og fornøyde. Når minsten faktisk våkner av seg selv. Når han roper på mamma og gjemmer seg under dyna når jeg kommer opp. Når han spretter frem med et stort smil og bare er blid. Når han vil sitte på fanget og kose litt med mammaen sin før barnehagen. Når alt bare går lekende lett og alle smiler.

Sol inne er tross alt bedre enn sol ute. I dag spiller den grå himmelen ingen rolle. Det er fredag! Det er helg! Til og med mannen har fri. Ferdig med nattevakter for denne gang. Og ikke bare er det helg, det er helg med fastelaven (hørte jeg boller med masse krem?) og morsdag (kanskje vanker det en aldri så liten kaffe på sengen?). Det er starten på OL og to uker med sport på TV. OK, så er jeg litt usikker på akkurat den. Det kan bli for mye. Men det kan også bli gøy (om Norge håver inn gullmedaljer så klart). Og ikke nok med det, jeg har gjort unna husvasken. Jeg elsker helg med rent hus! Vaskemaskinen jobber på høygir oppe, og her nede i den grønnsåpeluktende stua unner jeg meg en aldri så liten pause. Litt lunsj, en kopp kaffe og en episode av «This is Us» – fordelen med å jobbe hjemmefra. Etterhvert kommer helgeklare barn hjem, og til kvelden blir det som vanlig taco og «Mesternes mester». Det får bare være at mannen og jeg er drittlei taco, barna forlanger tacofredag, for det er nemlig tradisjon..! Og hva gjør man ikke for barna?

Og kanskje aller best av alt på denne fine fredagen; jeg har fått tatt en lang dusj i fred og ro, og malt på meg ansiktet mitt. Nok en sterk kontrast til gårsdagen der altså.

Tipper mannen synes det er langt triveligere å stå opp til dette enn gårsdagens udusjede og usminkede versjon.

Så mye kan det svinge fra en dag til en annen. Livet altså! Enter hjerter, enhjørninger og alt det der (helt til noen blir sur eller syk og spolerer det gode humøret til mor).

God helg!

#mammalivet #hverdagsliv #fredag #helg #godfølelsen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg