Luke 21 – fuck perfekt!

Etter en dag med fokus på bursdag i går, er det rett tilbake til julestria i dag. Eller, egentlig ikke. Vi er stort sett ferdig. I dag er det husvask som står på programmet, så er vi i mål! Det er deilig det! Og i kveld kommer mamma på en ukes julebesøk, så nå kan vi nesten bare ringe jula inn.

Men bare nesten. For alt går likevel ikke helt på skinner. En forkjølet bursdagsgutt kom seg gjennom dagen sin i går, men nå er han fullstendig utslått. Det ble ingen koselig teater-tur sammen med barnehagen for ham i dag. Isteden ble det tidlig juleferie med hoste, snørr og det som verre er. Stakkars liten. Da er det ekstra godt at alt annet er såpass i rute.

Også trenger heldigvis ikke alt å være perfekt. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg er ikke så veldig pertentlig med denne julevasken. Tak, vegger, skap og vinduer får være som de er. Jeg vasker bare litt grundigere rundt. Og titter du under sofaen vår så tipper jeg du finner både hybelkaniner, noen leker og litt diverse. Men det lukter i alle fall rent her!

Også har jeg selvfølgelig fått opp den fineste julepynten. Mest prominent, en hel bråte med nisser som de to eldste laget da de gikk i barnepark. Jeg bare elsker disse.

Det virker ikke som alle nissene er like happy, men dette er den første julepynten de to eldste laget. En hvert år fra de var 1 til de var 4. Tenk at de i det hele tatt har vært så små..

Nå har de fått selskap av minstemanns første barnehagenisse fra i fjor. Dette er dyrebare nisser altså.

Cowboynissen er også på plass som dere kan se. Denne er definitivt blant mine julefavoritter.

Det samme er denne. Litt amerikansk blant alt det norske. Her i huset er det en salig blanding.

Og når vi er inne på favorittpynt. Denne må frem hver jul.

Jeg er litt usikker på om jeg synes den er noe særlig fin, men den har likevel en helt spesiell betydning for meg. Denne fikk jeg nemlig av min første kjærlighet og beste venn for mange herrens år siden. Nå som han ikke finnes lenger er det et kjært minne.

Og der kommer vi til dagens dype tanker. Tanker om hvor skjørt livet er. Tanker om hvor lett det er å ta alt og alle for gitt. Men nå er det engang sånn at du vet aldri når dine eller dine kjæres dager er talte. Når som helst kan noe skje. Sykdom, ulykker – plutselig er livet snudd på hodet. Det kan skje på hverdager eller helligdager. Julen er intet unntak.

Så derfor. Drit i å vaske ned huset fra gulv til tak. Drit i at ikke alt er perfekt. Slipp tak i julestresset og se heller dem du har rundt deg. Gled deg over det du har. Gled deg over dem du har. Og glem aldri å fortelle dem at du er glad i dem, for plutselig er ikke den muligheten der lenger.

Vær så snill, du som leser dette, gi dine kjære eller noen du setter pris på en ekstra klem i dag!

#advent #jul #julekalender #bloggkalender #fuckperfekt #detviktigste

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg