Luke 16 – det store julegaveracet

Er du ferdig med julegavehandelen? Kanskje du var lur og gjorde unna alt i sommer en gang? Eller er du som meg? Litt sent ute. I alle fall med gavene til de aller nærmeste. Det er alltid noen gaver som er ekstra vanskelige. Og i år var barna blant dem. Vi ante rett og slett ikke hva vi skulle kjøpe. Men jeg tror faktisk vi landet på gaver som vil gi stor glede. Jeg gleder meg i alle fall til å gi dem!

Men til poenget, det var det julegaveracet rett før jul da. Du kjenner deg kanskje igjen? Man kjører rundt og rundt i kjøpesenterets parkeringshus til man blir svimmel i håp om at en ledig plass skal dukke opp. Til slutt er du heldig, noen skal bort fra kjøpesenterkaoset og overlater plassen sin til deg. Så er det bare å manne seg opp, trekke pusten dypt og entre kaoset. Jeg blir stressa bare ved tanken. Alle butikker er fulle av folk, noen vandrer rundt uten mål og mening, litt som meg. Hva skal vi finne på til onkel og bestemor? Andre løper rett mot målet. DER var sokkene til bestefar!

Det er det samme hvert år. Som med alt annet som gjelder julen lærer jeg aldri. Det er liksom tradisjon. Jeg begynner veldig bra på høsten en gang og får kjøpt deler av julegavehaugen. Og så står jeg altså igjen med disse viktigste gavene til slutt. Eller vi da. For mannen er med – på slep. Minst like forvirret som meg, men desto mindre stresset. Et irritasjonsmoment i seg selv der altså. Men etter et par timers springing frem og tilbake og ørten butikker, så kommer vi nesten i mål. Nå gjenstår bare noen småting, og der vet vi nøyaktig hva vi skal ha. Om vi finner en parkeringsplass i kjøpesenterkaoset neste uke da..

En uke igjen å gjøre det på.. Lykke til med innspurten alle sammen!

#advent #jul #julekalender #bloggkalender #kaos #shopping #julegaver

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg