Luke 15 – hvordan få barna til å rydde

Har du barn som ikke liker å rydde på rommene sine? Det har jeg! Nå var/er ikke jeg den med mest orden i sysakene selv, så det er kanskje ikke så rart at jeg ikke har fått barn med ryddemani. Det er det ingen her i huset som har.

Men litt orden er greit. Det er ikke hyggelig når jeg ikke orker å gå inn for og dra opp gardina hos poden. Da må man enten brette opp ermene og sette i gang selv, eller finne et forlokkende tilbud som gir barn som egentlig er travelt opptatt med sitt motivasjon til å rydde.

Og vi klarte det! Vi fant akkurat det rette tilbudet og nå er rommene nesten strøkne. Det er en fryd å kunne vaske gulvene uten å skyve unna rot og dritt. Og ikke minst å kunne gå inn uten og trakke på diverse ulumskheter.

Hva vi gjorde? Jo, det var egentlig mannens lyse ide. Det er jo snart jul. Og barna ville gjerne ha litt jul på rommene sine også. Så mannen sa rett og slett at om de ryddet skulle de få hvert sitt lille juletre. Simsalabim så var to rom ryddet og flere poser med skrot kastet. Da ble det selvfølgelig juletrær til barna. Og det kostet oss nesten ingenting. Nå er det jo salg på juleartikler. Og i tillegg har jeg en mann som er innmari god på å prute, stikk motsatt av meg. Egentlig er det kanskje han som burde vært sunnmøringen av oss når jeg tenker meg om.

Men i alle fall, om du har like juleglade barn som oss, kjøp julepynt til rommene så blir de kanskje ryddet!

#advent #jul #julekalender #bloggkalender #kaosfamilien #barn #ryddetips

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg