TV2 hjelper deg..

..å innse at du må slanke deg. Igjen!

For du legger merke til en del ting når du ser bilder av deg selv som ikke er oppstilte. Dette åpnet øynene mine:

All sminke og styling i verden kan nemlig ikke skjule dobbelthaken og bollekinnene i det oppblåste ansiktet der. God nok grunn til å aldri klikke play og se resten av galskapen. Er det sant det de sier om at kamera legger på 10 kilo?

Dette er definitivt grunn til å se litt nærmere på seg selv. For det er ikke bare ansiktet.

For dette er bare en av bilringene som finnes på magen min. En mage som forøvrig har vært bolig for tre barn i (nesten) fulle svangerskap, så det er helt greit at den ikke er flat lenger. Men det hadde kanskje vært OK om den hadde vært litt mindre.

Jeg var jo så godt på vei når det gjaldt vektnedgang etter sommeren. Det gikk radig nedover. Så var det plutselig bråstopp. Livet skjedde. Det ble så mye fokus på andre ting at jeg mistet fokus på vekta. Det sier vel egentlig sitt når mobilen som jeg skriver fra retter "så godt" til "smågodt". Her har det sklidd ut. Det må tas tak. Og det er jo kjempelett nå rett før jul..

Jeg kan skylde på at det har skjedd mye, og at det fortsatt er mye spenning på gang i livet mitt. Men det er egentlig ingen unnskyldning for å ikke holde seg på den fine vektnedgangsveien jeg var på. Jeg kunne holdt meg til å drikke stort sett bare vann. Jeg kunne tenkt mer over hva jeg puttet i munnen. Jeg kunne bevegd meg mer. Det klarer man stort sett uansett hva som foregår i livet.

Og nå må jeg altså begynne på nytt. Rett før jul, med julemat, julekaker og julegodteri. Det føles ikke veldig overkommelig akkurat nå. Det hadde vært veldig greit å bare utsette det til etter jul. Ha det som nyttårsforsett (sånne som man aldri klarer å holde uansett). Men da blir jo jobben enda større, man må gå ned julekiloene i tillegg.

Nei, jeg må bare ta meg selv i nakken! Komme tilbake til de gode rutinene. Bake men ikke smake (så mye). Droppe litt av førjulskosen. Slank som jeg var før barna kom blir jeg aldri, men noen kilo ned er absolutt mulig! Da kan jeg være fornøyd, og gå sommeren litt lettere i møte.

Se, taket i nakken er herved tatt!

#hverdagsliv #fotokjerring #eyeopener #overflødigekilo #vektnedgang #jojoslanker #detteblirvanskelig

2 kommentarer
    1. Du er fin som du er! Jeg syns du tok deg bra ut som tv-stjerne. Neste blir å melde deg på neste års Farmen… Det er i alle fall gratis slankekur….Kos deg nå i jula, så får knekkebrød vente til januar. Lek med barna, herje med de… Bruk de som vektstang, gå skiturer og lek sisten. Bruk vann som tørstedrikk, men kos deg med et glass brus til juleribba! God jul!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg