Småbarnsmor, vis meg din veske!

Det er vel ikke unormalt at det finnes både det ene og det andre i en småbarnsmors veske. Ja, kanskje i enhver kvinnes veske egentlig. Man sier jo gjerne at kvinner har hele livet sitt i vesken. Mine vesker har vært mer eller mindre kaotiske helt siden eldstemann kom til verden. Og jo større veske, jo større kaos.

Nå som minstemann nærmer seg fire år, har jeg plutselig litt mer “veskefrihet”. Stellevesker er en saga blott, og jeg trenger ikke lenger å dra på store vesker med mye plass. Likevel finner jeg til tider mye rart nedi der.

Dette er vesken jeg sverger til om dagen. Akkurat passe nett og liten. Forøvrig en Coach veske om noen skulle lure. Jeg har ikke brukt den lenge nok til at det er komplett kaos innvendig enda, men det kommer nok. Innholdet i den nå er stort sett bare det nødvendigste plukket fra andre, veldig rotete vesker. Men noen rariteter finnes da.

Dette er altså mine ytterste nødvendigheter, eller livet mitt om du vil.

  • Kleenex.
  • Litt tørkerull (siden jeg ikke fant Kleenexen på bunnen av veska).
  • En ziplock bag med nesespray og små tuber fuktighetskrem. Alltid greit å ha med seg på flytur. Nå har jeg ikke vært ute og fløyet siden vi kom hjem fra USA i juli, og da var ikke denne veska i bruk engang. Men man vet da aldri når man plutselig får bruk for det..
  • En ziplock bag med tabletter. Alltid lurt å ha i veska (eller muligens ikke når man har små, klåfingra barn). Mine barn har heldigvis ikke vært klåfingra på sånt, så jeg kan oppbevare det litt sånn enkelt istedenfor å putte en svær boks nedi veska. Sjeldent jeg trenger dem, men greit å ha..
  • Solbriller i beskyttelsespose.
  • Ørepropper til iPhonen. Blir vel og merke aldri brukt, men kanskje vil jeg en dag overdøve barnas masing med litt musikk på øret..
  • Antibac! Alltid antibac!
  • Lipgloss. Brukes egentlig stort sett aldri, men jeg kan jo plutselig få bruk for den også. Og det er jo sånt man bare må ha i en veske.
  • Reisesyketabletter. Fordi jeg kjøpte dem en gang. Og fordi man aldri vet hva som kan skje. Også hadde den praktisk veskestørrelse da.
  • Tyggis. Det må man ha!
  • Neglefil. Man vet aldri når uhellet er ute.
  • En boks tabletter mot diarè. Ja. Altså. Denne er nesten litt flau. Det er ikke noe som brukes ofte altså. Helt sant. Men om magen skulle begynne å trøble når du er utenfor husets fire vegger så er denne boksen en liten trygghet. Kommer det en skikkelig magesjau derimot, så tror jeg ikke denne boksen hjelper en dritt. Bokstavlig talt.
  • En eske smurf. Bestikkelse til minstemann.
  • En boks icebreakers. Når du trenger noe å putte i munnen som i tillegg gir frisk pust. I tillegg smaker disse deilig kanel.
  • Et nesten tomt brett med halspastiller.
  • En liten militærfigur. Alle trenger vel en sånn i livet sitt.
  • En pose med knekkebrød. Kjekt å ha når sulten tar overhånd.
  • Og selvfølgelig. Prikken over i’en. Redningen hvis du glemmer mobilen din hjemme. En lekemobil!

 

Og nå som jeg har vist deg min, så lurer jeg selvfølgelig veldig på hva du har i din veske. Noen som vil dele med meg?

#hverdagsliv #veske #innhold #mammalivet #kvinneliv #småbarnsmamma

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg