Hvor er Mannen?

Spenningen stiger nå nok en gang i Romsdalen. Igjen er det bevegelser i Mannen. Eller i Veslemannen for å være helt korrekt. Hele Norge venter ikke i spenning. Hjelper vanningen av fjellet? Raser det før kulden setter inn?

Jeg følger også med. Litt. Ras er jo spennende saker. Og bare så det er sagt, jeg føler med dem som bor i området og blir evakuert gang på gang. Jeg håper de snart kan slippe å leve med denne usikkerheten mer.

En annen grunn til at jeg følger med er rett og slett fordi jeg håper at jeg snart skal skjønne nøyaktig hvor denne Mannen er. Helt siden jeg var liten har jeg kjørt forbi dette fjellpartiet opptil flere ganger i året. De siste årene har jeg fulgt med langs denne strekningen med interesse og nysgjerrighet. Sist for bare halvannen uke siden, rett etter en runde med evakuering og vanning. Og samme hvor mye jeg følger med er jeg fortsatt like usikker på hvor Mannen er. Kanskje må den bli borte for at jeg skal finne ut av det?

For er den her?

Eller kanskje her?

Eller hva med her?

Eller her hvor de i bilen foran oss hang ut av vindu og soltak, pekte og tok bilder?

Egentlig aner det meg at jeg fortsatt ikke har klart å ta et bilde av Mannen. Sannsynligvis er dette et av disse spørsmålene jeg skal lure på resten av livet.

Hvor er Mannen og faller han i dag, neste år eller kanskje aldri?

#mannen #fjell #ras #nyheter #saktenyheter #ulvulv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg