Første gang

Som nevnt er familien vår på besøk fra USA. Det skjer ikke ofte, nå er det fem år siden sist. I skrivende stund er de i hjembyen min Ålesund, pappa må selvfølgelig også treffe familie og venner der. Og jeg, jeg er misunnelig. Jeg savner byen min som jeg ikke har sett siden påske (dog mye bedre enn fem år). Og heldigvis er det ikke så veldig lenge til jeg er der igjen. 58 dager for å være nøyaktig. Ikke at jeg teller eller noe sånt..

Familievennen som er med har som nevnt i forrige innlegg aldri vært i Norge før, og det er på sett og vis henne jeg er "misunnelig" på. Hun opplever alt for første gang, noe jeg aldri får gjøre. Jeg har jo vokst opp der, mine førster var som baby.

Tenk å få oppleve dette synet for aller første gang.

Eller dette.

Tenk å få rusle rundt i gågata for første gang. Se på de vakre jugendhusa. Unne seg verdens beste softis på Stuen.

Eller kave seg opp trappetrinnene til Fjellstua og få verdens vakreste utsikt som premie.

Tenk å oppleve den vakre kombinasjonen av fjord og fjell for aller første gang.

Og puste inn den deilige, friske sjøluften..

..mens man finner sjelefred på Molja.

Og på en solskinnsdag nyte solnedgangen fra en benk langs Skansen..

..eller fra toppen av Akslafjellet.

Tenk å få oppleve Norges vakreste by for aller, aller første gang!

#norge #ålesund #byenmin #hjemby #norgesvakreste #hjemlengsel #bildedryss

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg