Litt spenning før ferien

Oppladning til ferier går aldri helt knirkefritt for seg hos oss. Ei heller denne gangen. I går kom vi slitne men glade hjem fra minicruise. Mor brettet opp ermene og satte i gang med klesvask og ompakking. Sommerklær! Hurra! Godt å få gjort unna dette. Målet er alltid å være ferdigpakket i god tid og slippe masse stress på slutten. Som oftest ender det opp bare som et mål.. I går følte jeg at dette absolutt var innenfor rekkevidde. Jeg dyttet vekk alle andre tanker, som lillebrors lungebetennelse (som er på god vei bort tror jeg) og min egen tiltagende flyskrekk. Den fortjener forresten et eget innlegg.

I går gikk det bra. Jeg var Wonderwoman. Stressfri. I can do this! Helt til jentungen kom inn, helt frivillig. Med magevondt og grønt ansikt. Å nei! Ikke nå! Ikke en uke før vi skal ut og reise. Langt. Hva er det med ferie og sykdom i denne familien? Som hver gang vi skal til Ålesund. Noen er alltid syke i dagene før. Og det har blitt påsketradisjon at jeg får omgangssyken mens vi er i hjembyen på ferie. 

Og nå er moroa altså i gang igjen. Wonderwoman kollapset fullstendig da jentungen begynte å spy i går kveld. All kontroll og stressfri forsvant som dugg for solen. Full krisemaksimering. Hvem blir den neste? Når blir vi andre syke? Herregud. Vi skal reise i over 12 timer på søndag. To flyturer. En lang en. Og vi skal bo på hotell. Og vi har begrenset med tid på hver plass og alt for mye å oppleve. Hjelp!! Jeg gir opp! Jeg trekker meg! Stopp galskapen!

I dag er jentungen bedre. Wonderwoman, eller skal man kalle det x-Wonderwoman, har følt seg småkvalm siden sofaen sluttet å gynge i går kveld. Psykisk sikkert. Håper jeg. Stresset henger i alle fall nok en gang som en uværssky over meg. Og jeg ber til høyere makter om at dette ikke er smittsomt. Ber på mine knær om at jentungen har fått i seg noe dårlig mat eller noe sånt. Og håper inderlig at isolering og kloring (nei, vi klorer ikke jentungen) holder oss andre friske. Det lukter som om vi bor i en svømmehall. Kampen mot bakteriene og oppladningen til sommerferie er offisielt i gang..

#hverdagsliv #mammalivet #familie #barn #kaosfamilien #fotokjerring #sykdom #ferie

6 kommentarer

Siste innlegg