Let’s talk about this

Nå har det blitt mye alvor på bloggen de siste dagene. Det skulle egentlig ikke bli sånn, pinsehelgen skulle egentlig være litt lystigere. Etter hendelsene i London, og før minsten ble innlagt og alt ble snudd på hodet, skrev jeg nemlig et noe mindre alvorlig innlegg. Jeg må innrømme at jeg trives bedre med å skrive litt dypere tekster, men siden jeg har stukket utenlands for helga (må komme unna media vet dere..) så var det greit å publisere dette. Og seriøst, det er et reelt problem for meg! So, here it goes.

I dag kunne jeg nok en gang skrevet om den gale verden vi lever i. Om terror og om frykt. Men jeg føler at jeg har fylt den kvoten ganske bra de siste ukene. Følelsene mine har ikke forandret seg, men angsten for at noe skal ramme også oss er enda mer tilstede enn før. Å reise til Washington DC om få dager er ikke mye fristende akkurat nå. Om jeg kunne stoppe verden og hoppe av så hadde dette vært tidspunktet. Men jeg vil ikke dvele ved det. Kan ikke overtenke. Kan ikke la frykten ta over.

Så la oss heller snakke om dette:


Ser du hva jeg mener? Ikke? Du som har fått barn, ser du det? Se nøye på bh-en som stikker ut. Riktig! En amme-bh! En genial oppfinnelse når man ammer. Det har ikke jeg gjort på et par år.. Men disse bh-ene sitter fortsatt på. Disse lite pene og usexy, men ytterst komfortable bh-ene. I over 3 år har de vært fast inventar hos meg, selv lenge etter ammeslutt altså. Litt flaut. Det var denne mammauniformen da.. 3 år! 3 1/2 faktisk! Er det andre der ute som er like håpløse som meg?

Jeg innser jo at undertøy-skuffen min absolutt trenger en oppgradering. Dette går jo ikke! Men så hater jeg å kjøpe sånt. Bh-størrelser er vanskelig. Jeg har aldri helt funnet den rette for meg. Tall og cup og ditt og datt. Dette er jeg, til tross for det som skulle ha vært lang erfaring, analfabet på. Jeg hater å gå inn i butikker og titte på sånt. Jeg gir opp. Samme med bikini. Jeg har dem som funker så lenge som mulig bare for å slippe å kjøpe ny, begynne hele prosessen på nytt. Nå må jeg det også, for stroppene på bikinioverdelen min etterlater seg svarte striper på huden min. Til tross for at den er blå. Det blir flott nå til sommeren. Men jeg vil ikke. Gidder ikke. Finner ikke den rette. Jeg går inn i butikkene, titter, rister på hodet og går ut igjen. 

Si meg, du der ute. Er dette unormalt? Er det flere der ute som sliter med denne “bh-angsten”? Finnes det kanskje noen som går med amme-bh selv om barna begynner å nærme seg voksen alder, noen som er enda verre enn meg? 

Jeg skal oppgradere bh-kolleksjonen min! Jeg må! Snart! I alle fall før minsten skal konfirmeres..

#bh #bikini #angst #problemer

6 kommentarer
    1. Da ungen her var 1,5 og jeg hadde slutta å amme for en mnd siden reiste jeg på weekend tur til new York. Inn på Victoria secret å kjøpte nytt undertøy for 3000kr. Og kasta alle ammebhene straks jeg var tilbake på hotellet! Hvis ikke hadde jeg nok hatt dem enda😂

    2. Har ikke alle det, altså? 🙂 De jeg brukte da eldstemann kom, begynner å bli litt slappe i fisken .. Den jeg kjøpte da yngstefrøkna kom, er ikke så verst. De er nå 5,5 og 2,5 år. Og flaskebarn! 😮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg