Åpen jobbsøknad

Er det meg du ser etter?

Jeg har nå stått uten jobb siden minstemann ble født for 3 år siden. Før det var jeg innleid i en stilling som skulle bli fast, men som pga. uventet men etterlengtet graviditet ikke ble det likevel. Der og da trist og litt urettferdig, men jeg ville valgt sønnen min over alt annet uansett.

Nå har jeg fått ha mye ekstra tid med ham, og han er godt etablert i barnehage. Dermed har jeg god tid til å jobbe også utenfor hjemmet. Men å komme seg ut i arbeidsmarkedet etter flere år hjemme, både med minstemann og før det med de to eldre søsknene hans, er ikke lett. Det er mange om beinet, og mange med mye mer utfyllende CV’er enn meg. Det er ikke lett å stikke seg frem, få vise hva man er god for.

Så da prøver jeg her, på mitt eget lille hjørne av nettet, å nå frem til potensielle arbeidsgivere. Kanskje ser ingen meg. Da har jeg i alle fall prøvd. Eller kanskje sitter akkurat du som trenger akkurat meg der ute og leser dette. Jeg har ingenting å tape.

Så hvem er jeg, annet enn mamma, hobbyskribent og amatørfotograf? Jeg er utdannet advokatsekretær, men må ikke nødvendigvis jobbe akkurat i den bransjen. Jeg har en allsidig bakgrunn, og har i tillegg til advokatsekretær jobbet både som assistent i lokalradio, med produksjon av pass, som oversetter (norsk-engelsk/engelsk-norsk) og i administrasjon. Kall meg gjerne en potet.

Jeg er en utpreget serviceperson, som liker å føle at det jeg gjør virkelig hjelper andre. Tidligere arbeidsgivere har omtalt meg som positiv, omgjengelig og pliktoppfyllende. Jeg er ærlig og om jeg skal si det selv (og det skal jeg jo), usedvanlig effektiv. Jeg er også fleksibel, strukturert og meget samarbeidsvillig. Som en bonus er jeg i forbindelse med arbeid hos arbeidsgivere med nasjonal betydning sikkerhetsklarert, sånn om det skulle være ønskelig.

Jeg er flytende i både norsk og engelsk, skriftlig og muntlig. Jeg er en kløpper bak datamaskinen, med erfaring fra flere programmer og operativsystemer. Jeg lærer også nye dataprogrammer veldig fort. Det gjør jeg egentlig med det meste, opplæring tar ikke så veldig lang tid. Jeg jobber lett både selvstendig og i team, og liker å ha orden og hygge rundt meg.

Sånn ellers så er jeg selvfølgelig glad i å skrive og ta bilder. Jeg liker å være litt kreativ.

Jeg ønsker meg veldig en sekretær/kontormedarbeiderstilling, heltid eller deltid, i Oslo-, Asker eller Drammensområdet. Men jeg er også åpen for andre muligheter som kunne passe. Kunne jeg fått bruke interessen min for både fotografering og skriving hadde det vært den ultimate drømmen!

Høres jeg ut som en å satse på? Kontakt meg gjerne på [email protected].

Og du som måtte lese dette; del gjerne, kanskje en du kjenner er min framtidige arbeidsgiver..

Håpet er lysegrønt..
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg