Halloween for viderekomne

Da er sukkersjokkdagen over alle sukkersjokkdager overstått for i år også. Tipper det var en del unger som gikk til sengs både hypre og kvalme i går kveld. Jeg selv er ikke sånn hinsides begeistret for Halloween. Før det kom til Norge for fullt og jeg dro med meg litt stæsj fra USA syntes jeg det var gøy, men nå har det rett og slett blitt for mye. Men med et arsenal av dekorasjoner fra den andre siden av dammen og tre barn i huset, så må det markeres likevel.

Gratis gresskar fra et av de lokale kjøpesentrene, helt genialt.

Gikk ikke akkurat bananas med pynting i år, men litt er gøy.

Bake litt orket jeg også i går, pumpkin spice muffins må man jo ha..

Vanligvis er jeg dørvokter på Halloween, men med mamma på besøk kunne jeg tillate meg å bli med minsten på en runde i nabolaget. Og det var da jeg observerte det. Halloween for viderekomne, eller en nøye organisert godterijakt. For det var ikke bare nabolagets egne unger som gikk rundt. Det dukket opp flere biler, barn og foreldre fra andre områder som nesten systematisk jobbet seg rundt. Halloween mister definitivt mye av sjarmen når det plutselig står en hel bøling utenfor døra.

Bilde «stjålet» fra Facebook.

Og ikke bare det. Jeg kom over dette bildet på Facebook rett før Halloween og syntes det var festlig. Jeg ante bare ikke hvor virkelighetstro det var. For sånn har det visst også blitt nå. Her hos oss kom det barn som ga beskjed om at de ikke likte sjokolade da godteri ble delt ut. Hva gir du meg?

Ta det du får og vær fornøyd med det!

Altså, våre barn er opplært til å ta imot det de får og takke pent. Uansett om de liker det eller ikke. Er det ikke så enkelt som at du kan gi vekk eller kaste det du ikke liker? Må man virkelig komme med spesielle ønsker når man står på døra til noen og «tigger godteri»? Nei, vet du hva! Det funker ikke hos meg i alle fall! Jeg kjenner at jeg rett og slett blir irritert.

Fra Halloween til hallo vin..

Så provosert ble jeg over både systematisk organisering og spesialønsker at jeg måtte avslutte kvelden med et glass vin. Ja, for det er vel ikke Hallovin for ingenting, vel? Surmaga, gamle kjerringer må jo roe nøtta litt de også. Og nå er det et år til neste gang. I mellomtiden skal jeg hamstre inn sjokolade, og definitivt ikke den økologiske eller sukkerfrie typen. Om den ikke forsvinner ned i magen min, er det den du får om du ringer på døra vår neste år!

Ikke utkledd, bare meg..

#halloween #oppgulp #fotokjerring #littprovosert

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg