We made it!

Ør i toppen og sliten i kroppen er jeg nå trygt plassert i en seng på et hotell rett over gata for Disneyland. Endelig kan ferien begynne på ordentlig, når bare senga slutter å gynge så fælt. Føles litt som om jeg er ute på bøljan blå akkurat nå, og jeg er på nippet til å bli sjøsyk.

Bustete, sliten og svimmel, men ganske happy.

Jeg var ikke mye høy i hatten da vekkerklokken ringte klokken 02:45 natt til tirsdag uten at jeg hadde fått et sekund ro i kroppen. Ingen søvn, bare tanker om den forestående reisen. Katastrofetanker selvfølgelig. Er det siste gangen jeg ligger i senga mi? Reiser vi mot slutten nå? Jeg hadde mest lyst til å krype langt under dyna og avlyse hele ferien. Bare bli i hjemmets trygghet.

Men reiselysten vant, og før jeg visste ordet av det satt jeg innesperret på dagens første fly, mellom Oslo og London. Det gikk rimelig greit også, bortsett fra en del turbulens. Sånt er aldri OK, men denne gangen klarte jeg faktisk å se det som litt ujevnheter i veien, ikke at flyet når som helst ville gå i bakken. Men jeg måtte puste litt ekstra noen ganger.

Oppholdet på Heathrow ble noe mislykket, med gretne og frekke ansatte og dårlig mat. Etter å ha trasket den lange veien til gaten var jeg rimelig klar til å bare komme meg avgårde, vekk fra denne flyplassen.

Når denne reiseruten står foran deg..

Noe demotiverende var det å se den lange reiseruta på skjermen. Men det hjalp at det gikk bortimot en time fortere enn beregnet. Og ikke minst, det var minimalt med turbulens. Men tiden gikk likevel utrolig treigt. Fire filmer kom jeg meg gjennom, hvor «Love, Simon» var et absolutt høydepunkt. Har du ikke sett den så gjør det! Det er ikke ofte jeg ser filmer, men etter fire filmer på rappen var jeg rett og slett drittlei.

Da hjalp det litt å se tiden til ankomst krympe på skjermen. Det er en liten energiboost å se målet og kjenne at flygeren gjør flyet klar til landing. Og når landingshjula tar bakken.. Hurra! Da kan ferien virkelig begynne. Tenk at vi kom oss trygt frem enda en gang!

Litt forviklinger blir det alltid. Denne gangen var det problemer med leiebilen (igjen), og kvelden måtte benyttes til å bytte til en ny. Ikke helt det jeg så for meg, men med to av tre unger helt utslått etter den lange reisen hadde det neppe skjedd noe spennende i kveld uansett.

Solnedgang over Disneyland.

Nå har eldstemann og jeg nettopp avsluttet dagen, eller kanskje heller startet ferien med et smell, med utsikt til fantastisk Disney-fyrverkeri fra balkongen.

Nå venter litt takeaway og en sårt tiltrengt og forhåpentligvis god natts søvn. Så starter årets sommereventyr på ordentlig i morgen tidlig!

Gjorde seg visst bedre i virkelighet og på film enn på bilde. Men godstemningen kom virkelig krypende her.

#sommer #ferie #sommerferie #kaosfamilien #eventyr #opplevelser #roadtrip #usa #disneyland #california

10 kommentarer
    1. Reiser om to uker til et øde varmere strøk og uvellheten og panikkangsten kommer alt snikende. Tiden frem til ferien kommer kun til å handle om å overleve og komme seg igjennom angsten. Blir skummelt å reise så langt til et fremmed land. Hadde det ikke vært for at barna gleder seg så hadde jeg gitt totalt blaffen i de MANGE tusene vi har brukt og heller vært hjemme.
      Men klare det SKAL jeg!
      Glad å lese at du kom deg gjennom det. Hjelper på motivasjonen min! Nyt ferien, gode deg!

    2. Godt dere er vel fremme og kan sette i gang med feriekooos :-)) Bare bittelitt misunnelig, men det skal vel gå. Hehe. Kose dere såå masse :-)) Gleder meg til å lese om alt dere finner på 😉

    3. For meg er flyturen faktisk det jeg gleder meg aller mest til ved reiser. -Jeg ELSKER å fly! -Typ; turbulens er dødsgøy, og syntes til & med flymjaten er drit-digg.
      Jeg har derimot andre demoner; Insekter.. Min utfordring, er dermed å dra steder jeg vet det finnes kakkerlakker.. Men siden en fobi tross alt er en fobi, om det så er for det ene eller det andre, skal jeg dra med det jeg kan av inspirasjon herfra. Du overvant flyskrekken, og da skal jeg oxo klare å se kakkerlakk-skrekken i øynene 😀

    4. Gry Henriksen: Å, jeg misunner dere som elsker å fly. Jeg husker selv hvor godt jeg likte det før.. Så fint at jeg kan være til inspirasjon! Sånn helt ærlig: jeg er ikke så begeistret for insekter jeg heller. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg