Svar på spørsmålsrunde

Hallo mandag og reisefeber! I dag skulle jeg virkelig helst holdt meg under dyna. For på sånne dager som denne blir gjerne det meste feil. Blåmandagen toppet seg for alvor her i huset da jeg slapp en bøtte med skittent vaskevann ned trappa. Ja, jeg vet at jeg egentlig var ferdig med husvask på en stund. Men så var det denne «vaskemanien» da. Nå vet jeg i alle fall at vi kommer hjem til rent hus.

Jeg lovet svar på min lille spørsmålsrunde i dag, og her kommer de. Responsen var ikke akkurat overveldende, men det var utrolig hyggelig med de spørsmålene som kom.

– Hva er din favoritt bok?

Jeg har vel ikke egentlig noen favorittbok. Blir dessverre lite tid til lesing, noe som innimellom er et savn for en gammel lesehest. Jeg har en enorm stabel med uleste bøker på soverommet. Men når jeg får tid til å sette meg ned og lese, går det gjerne i svensk og norsk krim. Jo Nesbø er vel blant de største favorittene tror jeg.

– Favoritt film?

Det blir lite filmtitting også, jeg klarer liksom ikke å finne roen til å sitte stille så lenge. Men en av mine all time favoritter må være Forrest Gump. Elsker den filmen!

Er såpass glad i den filmen at vi måtte innom Savannah i fjor for å se plassen der Forrest Gump satt på benken med sin sjokoladeboks. Og er vi innom en plass i USA som har restaurantkjeden Bubba Gump, er det nesten obligatorisk å spise der. Morsomt konsept og god mat.

– Hva liker du best ved å ha en blogg?

Jeg liker å få utløp for skrivekløen min. Kjenner at jeg har blitt mye mer kreativ og levende i tankevirksomheten etter at jeg begynte å blogge. Liker det spesielt godt når jeg kan skrive om ting jeg brenner for. Det varmer så godt når jeg vet at jeg har skrevet noe som virkelig treffer, som kanskje kan være til trøst eller hjelp for andre. Også synes jeg det er en kjempebonus å bli litt kjent med andre hobbybloggere da!

– Hva synes mann og barn om bloggen din?

Barna synes det er stas, og skulle vel egentlig vært litt mer fremtredende her inne. “Mamma, skriv om det da!” Mannen synes også det er en positiv ting, han har nok merket at jeg har forandret meg litt det siste året og at bloggen er en stor del av det.

– Hvor gamle er barna dine og hvorfor deler du ikke mer av dem i bloggen?

Barna er 12, 11 og 4 år. Som nevnt over så kunne de gjerne tenkt seg å være mer synlige på bloggen, men jeg synes det er litt skummelt og ønsker å skjerme dem mest mulig. Alt blir liksom for offentlig på blogg kontra privat Instagram, Facebook og Snapchat. For der hvor jeg har en viss kontroll over hvem som har tilgang deler jeg gjerne bilder for eksempel. Høres kanskje litt dumt ut, men det er nå en gang det valget jeg har tatt. 

– Hva er din favoritt matrett?

Det varierer vel litt, men jeg er veldig glad i sushi. Ukas høydepunkt er på lørdagskvelden når vi skjærer opp Salma-laks i biter og har grønnsaker ved siden av. Nam!

– Hvilke blogger leser du?

Jeg leser flere, ingen nevnt, ingen glemt. Dog foretrekker jeg hobbybloggere fremfor de store, kjente bloggerne. Det finnes mange perler om du leter litt utenfor bloggtoppen.

– Du er glad i USA. Kunne du tenke deg å flytte dit?

Nei! Det har jeg prøvd, før barn, og det holder lenge for meg. Jeg foretrekker definitivt USA som ferieland, og synes Norge er den aller beste plassen å bo, spesielt med barn.

Når det er sagt, så gleder jeg meg til å feriere der borte i ukene fremover. For det er rimelig behagelig og anbefales på det sterkeste. Bare synd avstanden er så lang.

Tusen takk til dere som sendte meg spørsmål. Send meg gjerne fler, så kanskje jeg får samlet opp til et nytt q&a-innlegg etterhvert.

Og med det tar jeg rett og slett ferie og psyker meg opp til et døgn på reisefot. Vi blogges fra den andre siden av dammen!

Bilde fra Pinterest.

Og du, følg meg gjerne på Facebook og Instagram!

#spørsmålsrunde #svar #q&a

 

5 kommentarer
    1. Fine spørsmål og svar, koselig å lese litt mer rundt de :-)) Ja nå er dere vel snart eller allerede på vei?! Må lade fruas telefon så jeg er beredt da skjønner jeg ;-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg