Det nærmer seg med stormskritt

Nedtellingen på mobilen min har gått fra flere hundre dager til noen ytterst få!

Minsten har tatt ferie fra barnehagen, mens barna og mannen har en dag igjen på skole og jobb før også de tar ferie.

Sommerklippen er unnagjort.

Når håret blir blondere er sommerferien nært forestående.

Den siste husvasken på over en måned (om jeg ikke får et anfall av vaskemani på mandag – deilig å komme hjem til rent hus) er unnagjort.

Kommer definitivt ikke til å savne vaskebøtta og vaskeskoene. Ja, jeg har egne sko dedikert til husvask.

Vaskemaskinen har fått kjørt seg, og tre kofferter er nesten ferdigpakket. Mannen får klare seg selv!

Vi prøver å pakke lett, det er billig sommertøy på Walmart og Target.

Til og med håndbagasjen har jeg startet på. Og listene mine kommer seg.

Tradisjonen tro har vi også inntatt et herlig bbq-måltid på den nærmeste plassen du kommer Texas i Norge, Texas Barbecue Cafe. Verdt et besøk om du er i Asker-området!

Vi forbereder oss til Texas med matgilde.

Og slankegudinnen røk på en real smell med tilgang til sweet tea og gratis refill.

Min nemesis. Nå er det sweet tea som skal renne gjennom blodårene mine en stund. Det blir ukesvis med knekkebrød og salat etter ferien..

Jeg ligger altså veldig godt i rute foran ferien. Det er deilig å vite at jeg ikke trenger å stresse for mye de neste dagene. At jeg heller kan sitte i kosekroken med beina høyt hevet.

Og med masse tid til å grue meg til den ufattelig lange flyturen som ligger foran meg.

Hjelp! Bare hjelp!

Jeg satser på noen blogginnlegg langs veien, hvor vi blant annet skal innom plasser som Disneyland, San Francisco, Las Vegas og Grand Canyon. Men med hektiske dager kan det ofte være lettere å bruke andre sosiale medier.

Vil du følge med på roadtrip fra vestkysten til Texas? Følg meg på Facebook for oppdateringer og bilder.

Instagram vil nok også oppdateres litt flittigere enn bloggen. Følg meg gjerne der også!

Jeg inviterte forøvrig til en spørsmålsrunde for en liten stund siden. Til dere (få) som allerede har sendt meg spørsmål, dere er ikke glemt! Og om noen der ute har noe dere lurer på, fra farge på sokker til reisespørsmål (sånn nesten hva som helst altså), send meg spørsmål i kommentar, melding eller mail. Jeg satser på et svar-innlegg på mandag.

#ferie #ferietid #nestenferie #forberedelser #kaosfamilien #utpåtur #roadtrip #usa2018

2 kommentarer
    1. Er så misunnelig på deg at jeg har ikke flere ooord ;-)) Satser på masse oppdateringer så jeg får «bli med» på den måten. Lykke til med innspurten, dette blir garantert en herlig ferie :-)) Skal se om frua får fulgt deg på fjaseboka også :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg