Spørsmålsrunde og unntakstilstand

Dette med spørsmålsrunder er visst ganske så populært ute i blogglandia. Nå har jeg holdt på med dette i over et år, så da er det kanskje på tide å prøve en sånn liten runde her også. Nå kan jeg egentlig ikke skjønne at noen skulle gidde å stille meg spørsmål, men kanskje sitter det likevel noen der ute og lurer på et eller annet. Favorittfargen min for eksempel? Eller hvilken farge truse jeg har på meg? (Nei, jeg håper egentlig på litt mer spennende spørsmål enn disse.)

I alle fall, om noen har lyst, send meg spørsmål i kommentarfeltet. Jeg lover å svare, selv om det bare kommer ett eneste spørsmål!

Ja, jeg vet at jeg har blitt tynn som en flis. Men vekten min deler jeg ikke!

Her hersker fortsatt en slags unntakstilstand. I dag er det første gang på noen dager at minsten ikke har kastet opp (vi er oppe i 32 timer faktisk), så jeg håper han er ferdig med den seige runden som begynte for en uke siden. Jentungen kom seg endelig på skolen igjen i dag etter sin runde. Og i går fant jeg selv ut nøyaktig hvordan barna har hatt det de siste dagene.

Lord, help me!

Hele dagen gikk med til kvalme og magesmerter. Men jeg slapp i alle fall å spy, en liten seier i elendigheten. Likevel, det er utmattende og fortvilende når kroppen sier stopp og du ikke orker noe. Når storesøster må hente drikke og snacks til lillebror fordi mamma rett og slett ikke orker. I dag er formen heldigvis litt bedre, men kroppen orker fortsatt lite. En runde med klor og vaskebøtte sendte meg rett i vater på sofaen, der jeg nå med noe dårlig samvittighet ligger og ser på at mannen tar gulvvasken.

Det har blitt mye tåspriking og barne-TV det siste døgnet.

Han er virkelig dagens helt, her han spinner mellom bil på service, beising av terrasse og gulvvask. I premie skal han få lov til å ta seg en sykkeltur senere – om han fortsatt orker.

Se så bra det blir! Grei timing at jeg ble syk og ikke orker å sitte ute akkurat når kosekroken skulle beises. Dårlig timing at været er strålende.

Nå håper jeg alt av gjenstridige bakterier og virus er vasket og kloret ut en gang for alle. Det lukter i alle fall svømmebasseng her.. En uke med sykdom holder i massevis, og jeg forbanner i mitt stille sinn den eller det som sendte smitten med minstemann. Nå har vi ikke tid til mer sånt tull! Nå skal livet bare være hygge en stund fremover!

For i morgen kommet eldstemann hjem fra leirskole (forhåpentligvis uten et gram av smitte eller sykdom). Jeg gleder meg som en unge! Og til helgen blir det enda mer gjensyn, når familien fra USA lander i Norge. Da har det gått 10 måneder siden sist jeg fikk klemme på pappa, stemor og søster og jeg kjenner i hele meg at det skal bli skikkelig godt. Og så venter sommerferien. Tellingen er plutselig nede i 12 dager. Og da passer det på ingen måte med mer sykdom! Nei, du store sykdomsgud der ute, la oss være ferdige nå!!

Om bare virus og bakterier kunne blåses vekk som frøene på en løvetann.

#spørsmål #spørsmålsrunde #sykdom #mersykdom #unntakstilstand #noknå

4 kommentarer
    1. Hørtes ut som en ok dag – med unntak av egen uggenhet. Håper du blir fin i formen igjen veldig snart – og pssst. Hvor lenge kan man stille spørsmål? Kommer sikkert med noen jeg (gloriesmil)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg