Dette er lykke!

Denne uka tror jeg har vært min lateste på manns minne. Jeg har latt alt annet enn jobb ligge og brukt all ledig tid i solstolen eller på solsenga. Når været er som nå finnes det virkelig ingen bedre plasser enn Norge og hagen vår.

Dette er toppen av sommerlykke!

Å lese en bok på solsenga mens svetten renner og flesket stekes.

En kaffekopp eller ti i sommerkjole, formiddagssol og fuglekvitter.

Lufttørking av hår mens du formelig kjenner gradestokken krype oppover.

Et par timers kveldstur med skravling, fine naturopplevelser og tidvis høy puls. I tillegg iført shorts og t-skjorte, helt uten å fryse.

Å komme hjem fra en sånn tur og hoppe i dusjen. Det er deilig det! Solbrent eller svett og sliten, mon tro?

Lykkelige barn som leker i hagen. Barnelatter i sola, det er vakkert det!

Rhododendron som skyter ut i full blomst. Da er det sommer da!

Løvetann som bare venter på å bli plukket av minstemann. Det er ikke få sånne vi har hatt i hus de siste ukene.

Gradestokken som kryper litt lenger opp for hver dag. Skal ikke mer til for å få meg i perlehumør.

Denne værmeldinga!

Og byturer i sommerkjole. Herregud, som jeg har savnet å gå i sommerklær! Nå er det kjole, shorts og flip-flops for alle penga. Til og med bikinien er funnet frem og tatt i bruk. Bukse vil jeg helst ikke bruke på en stund.

Sol, varme og sommerklær i Norge. Det er så kjærkomment det. Det finnes neppe et menneske i verden som gleder seg mer over sånt enn oss nordmenn. Vi som har alle årstider som finnes, sånn helt på ordentlig. Og det er egentlig ganske fint det også!

#vår #sommer #sol #varme #norge #lykke

6 kommentarer
    1. Tror mange har hatt en sånn uke?! He he. Vi har i alle fall hatt en liknende lat og herlig varm uke. Håper det fortsetter veldig lenge ;-)) Fin kjole på fine deg også. Nyt dagen snille :-))

    2. Jernbanefrua..: Må gjerne fortsette sånn til midten av juni.. Hehe! Det gjør noe med humøret dette været altså! Må si jeg føler meg heldig som har mulighet til å nyte det også, ikke sitte innestengt på et kontor for eksempel. Ha en fantastisk dag du også, du flotte Jernbanefrue! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg