Bli med på roadtrip!

Våren er endelig på plass, og da går tiden veldig fort frem mot sommer og sommerferie. Nå er det under to måneder til denne bloggen for noen uker blir en aldri så liten reiseblogg. Med litt mer bloggerfaring i lomma klarer jeg det kanskje bedre enn i fjor, da jeg slet litt med bildene mine innimellom.

I fjor kjørte vi nedover østkysten av USA, fra Washington DC og nedover til South Carolina før vi skrådde oppover til Nashville og Memphis og videre til vår alltid endelige destinasjon; Dallas.

I år skulle vi egentlig bare være i Texas, men så ble det plutselig endring i planene på grunn av flybilletter og diverse, så da blir det roadtrip fra motsatt ende.

Årets reiserute blir omtrent sånn, enten med eller uten innlagt stopp i Galveston.

Dog er rutene på disse kartene noe misvisende, da vi kanskje tar litt alternative ruter og definitivt satser på Highway 1 fra LA til San Francisco.

Vi flyr til LAX, og kommer til å tilbringe de to første dagene i Anaheim og Disneyland. Dette er strengt tatt hovedgrunnen til at vi endte opp med roadtrip på vestkysten denne gangen. De to store barna har vært i Disney World, men minsten opplevde det kun fra innsiden av magen. Nå skal han også få oppleve litt Disney-magi. Her har vi booket hotell rett ved parken, så det tror jeg blir bra. Litt redd det kan bli hardt å gå rett på dette etter en lang reise og med jetlag, men satser på at ungene er så gira at overgangen går greit.

Videre satser vi på å få med oss noen høydepunkter i Los Angeles, før vi kjører Highway 1 oppover mot San Francisco. Det aner meg at det er mange flotte plasser å se langs denne ruten, uten at vi har noen spesielle plasser på planen enda. Etter San Francisco er planen en «svipp» til Las Vegas. Kanskje ikke den mest familievennlige plassen, men vi tar nok en liten tur bare for å ha opplevd det. Videre er planen å se Grand Canyon og derfra muligens til en plass i New Mexico kalt Four Corners, hvor man etter sigende kan stå i fire stater på en gang. Litt sånn «quirky», men en morsom ting å gjøre. Så går turen sannsynligvis til White Sands, New Mexico, hvor man som navnet tilsier kan beskue endeløse, kritthvite sandsletter. Derfra skjærer vi inn i Texas. Kanskje det jeg gleder meg aller mest til, følelsen av å komme hjem. Her er vi litt usikre på om vi drar rett til Dallas, eller om vi tar et par dager i Galveston og Houston først. Det kommer litt an på hvor lenge vi har vært på veien, for 4. juli må vi ha med oss familietradisjonene i Dallas. Men en tur nedover til mitt øyparadis Galveston vi i alle fall i løpet av sommerferien. Tærne mine skriker etter å dyppes i den varme Mexicogulfen, og ungene synes det er alt for lenge siden vi har vært på Space Center i Houston.

Så det ligger an til en innholdsrik sommer. Sannsynligvis vil vi trenge ferie etter ferien.. Og planen min er å prøve og skrive litt langs veien. Jeg finner stor nytte i å lese andres blogginnlegg fra plasser vi planlegger å dra til, så kanskje kan noen finne nytte av mine også.

Om noen skulle ønske å lese mine «reisebrev» fra østkysten, sørstatene og Texas kan de lett finnes frem i kategorien Reise. Og har du vært i områdene som vi skal på roadtrip i til sommeren, tar jeg mer enn gjerne imot tips om plasser å se/ting å gjøre fra deg!

Følg meg gjerne på Facebook for oppdateringer langs veien.

#sommer #sommerferie #roadtrip #roadtripmedbarn #familieferie #usa #california #disneyland #la #highway1 #sanfrancisco #lasvegas #nevada #grandcanyon #arizona #newmexico #texas #dallas

15 kommentarer

Siste innlegg